X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Aplikacje Facebooka najchętniej pobieranymi przez użytkowników iPhone’a

Zaprezentowano ranking aplikacji najczęściej pobieranych z AppStore w ciągu ostatnich 8 lat. W pierwszej piątce znalazły się aż cztery produkty Facebooka. Jak na przestrzeni lat zmieniała się ich popularność?

Aplikacje Facebooka najchętniej pobieranymi przez użytkowników iPhone’afot. bank zdjęć picjumbo.com

Z okazji 10 lat istnienia AppStore, App Annie sprawdziło, jakie aplikacje pobierano na urządzenia mobilne najczęściej. Od roku 2008 sklep z aplikacjami dla użytkowników urządzeń Apple’a radykalnie zmieniał się pod wpływem tego, w jaki sposób żyjemy. Z obliczeń firmy wynika, że obecnie używamy 40 unikalnych aplikacji miesięcznie i spędzamy dziennie około 3 godzin na korzystanie z nich.

Top 10 najczęściej pobieranych aplikacji

W raporcie zaprezentowano Top 10 aplikacji, które użytkownicy iPhone’ów i iPadów pobierają najczęściej. Jak możemy zobaczyć na poniższej grafice, aż cztery spośród pierwszych pięciu ulubionych aplikacji należą do Facebooka. 

źródło: App Annie "The Data Behind 10 Years of the iOS App Store"

źródło: App Annie „The Data Behind 10 Years
of the iOS App Store”

Wzrost popularności aplikacji społecznościowych

Aplikacja Facebooka począwszy od roku 2010 znajdowała się co roku w pierwszej dziesiątce najchętniej pobieranych aplikacji – w 2010 roku zajął drugie miejsce, w 2011 pierwsze, w 2012 i 2013 czwarte, w latach 2014, 2015 i 2016 drugie, w 2017 trzecie, a obecnie plasuje się na miejscu piątym.

Messenger w 2014 roku stał się aplikacją numer jeden w AppStore i utrzymał się na tej pozycji przez trzy dwa lata, aż do 2016 roku. Aktualnie komunikator plasuje się na trzecim miejscu w AppStore i wyprzedza ją YouTube oraz Tik Tok.

Z kolei YouTube w 2012 roku zajmował drugie miejsce w sklepie z aplikacjami Apple’a, rok później zyskał zaszczytny tytuł najchętniej pobieranej aplikacji, a w roku 2014, 2015 i 2016 spadł na miejsce trzecie. Rok temu ponownie zatriumfował jako aplikacja numer jeden pod kątem liczby pobrań, a w 2018 roku zajmuje drugie miejsce.

Instagram w 2011 roku znalazł się w połowie zestawienia Top 10 aplikacji w AppStore, a rok później awansował na miejsce pierwsze. W 2013 i 2014 roku plasował się na miejscu czwartym, w 2015 i 2017 roku na miejscu piątym, w 2016 roku na szóstym, a obecnie znajduje się tuż za podium, na miejscu czwartym.

fot. bank zdjęć shutterstock.com

fot. bank zdjęć shutterstock.com

Piąte miejsce w Top 10 należy obecniedo WhatsApp’a. Komunikator pojawił się w pierwszej dziesiątce najczęściej pobieranych aplikacji dopiero w 2013 roku, na miejscu ósmym. Rok później zajął miejsce piąte, w 2015 i 2016 roku czwarte, 2017 miejsce szóste.

Warto wspomnieć także o Snapchacie – obecnie aplikacja zajmuje miejsce siódme. Po raz pierwszy pojawia się ona w zestawieniu popularnych aplikacji w roku 2013, czyli dwa lata po jej powstaniu. W 2014 roku zajęła ona ósme miejsce, w 2015 roku szóste, a w 2016 roku piąte. Co ciekawe, w 2017 roku nie pojawiła się wśród najchętniej pobieranych aplikacji w AppStore. W 2018 roku możemy zobaczyć ją jednak ponownie, na miejscu dziewiątym.

Zaskoczeniem dla niektórych może być obecność Skype’a. Aplikacja pojawia się wśród najpopularniejszych już od 2010 roku, gdy to zajmowała miejsce trzecie. W 2011 roku zajęła miejsce drugie, w 2012 roku i 2013 roku miejsce trzecie.W 2014 roku spadła do miejsca siódmego, a w 2015 roku do dziewiątego. Od dwóch lat aplikacji nie ma w topowych rankingach, jednak jak widać zasłużyła ona na miejsce w zestawieniu podsumowującym ostatnie 10 lat AppStore.

Ostatnie dwa miejsca należą do chińskich aplikacji – WeChat oraz QQ będących własnością jednej firmy. Pojawiły się one pod koniec zestawienia Top 10 dopiero w roku 2015. W tegorocznym rankingu nie ma QQ, lecz możemy zobaczyć WeChat na miejscu siódmym.

Social media wciąż na topie

Jak pokazuje zestawienie, na przestrzeni lat większość wspomnianych aplikacji znajdowała się na różnych miejscach Top 10, ale była w nim obecna. Świadczy to o potrzebach użytkowników, którzy chcą z korzystać z social media na mobile’u i to za pomocą nich się komunikować. Sytuacja ta wymaga również od twórców różnych portali i aplikacji, aby wciąż ulepszali doświadczenia swoich odbiorców i pracowali nad nowymi rozwiązaniami.


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail