reklama
Emoji, czyli piktogramy, z których niezwykle chętnie korzystają użytkownicy internetu i urządzeń mobilnych na dobre stały się elementem naszej komunikacji. Wielość obrazków, które mogą wyrazić nasze emocje lub w szybki sposób coś przedstawić oraz które są wciąż aktualizowane, sprawiła, że chętnie umieszczamy je w naszych komunikatach.
W ubiegłym roku pisaliśmy o tym, skąd się wzięły, dlaczego warto ich używać w komunikacji marketingowej i nie tylko oraz w jaki sposób wpływają na zaangażowanie. Już wtedy wskazywano, że używanie emoji stawia naszą komunikację w bardziej “ludzkim” obliczu, dostarcza rozrywki, a konsekwentne stosowanie wybranych piktogramów może zbudować na stałe skojarzenia z marką.
Czytaj więcej: Dlaczego warto używać emoji w komunikacji marketingowej?
Światowy Dzień Emoji
Przy okazji obchodzonego 17 lipca, czyli dziś, Światowego Dnia Emoji, Apple poinformowało o tym, że już wkrótce na urządzeniach marki w ramach bezpłatnej aktualizacji pojawi się ponad 70 nowych emoji. Skupiono się zarówno na emoji z ludźmi, jak i zwierzętach, owocach, warzywach oraz przedmiotach.
Apple stawia na różnorodność
Wśród nowych emoji znajdziemy przede wszystkim różne warianty fryzur – zarówno pod względem koloru włosów (rude, siwe, blond, ciemne), jak i rodzajów włosów (proste, kręcone, dłuższe, krótsze). Dołączono także piktogramy przedstawiające kobiety i mężczyzn nie mających włosów oraz zadbano o różne kolory skóry piktogramów.
Poza obrazkami przedstawiającymi ludzkie twarze rozszerzono możliwości komunikacji m.in. o emoji z kangurem, krabem, pawiem, sałatą, mango, babeczką, papugą, znakiem nieskończoności, amuletem Nazar, piłką tenisową czy superbohaterami.
Emoji będą dostępne najpewniej od września, jednakże dotąd nie podano żadnych szczegółów.