reklama
Google, będące właścicielem YouTube’a, poinformowało w poniedziałek, że firma przeznaczy 25 milionów dolarów na wspieranie globalnych agencji informacyjnych w walce z fałszywymi wiadomościami w serwisie.
W ramach tej inicjatywy powstanie grupa pracująca z organizacjami dostarczającymi informacje oraz ekspertami z całego świata, która pomoże opracować nowe funkcje produktów, ulepszać wiadomości dostarczane przez serwis oraz radzić sobie z nowymi wyzwaniami. We wczesnym etapie dołączyli do niej Vox Media, Jovem Pan oraz India Today, jednak serwis przewiduje kolejnych członków w nadchodzących tygodniach.
Zadeklarowano również pomoc finansową dla około 20 światowych rynków, aby wesprzeć organizacje w dostarczaniu najlepszych materiałów wideo. Grant umożliwi dostarczenie wiedzy na temat najlepszych praktyk, pozyskanie kluczowych umiejętności przez pracowników partnerów, udoskonalenie urządzeń produkcyjnych oraz rozwinięcie zoptymalizowanych formatów wideo.
Zespół na całym świecie będzie oferował wsparcie dla publikujących informacje. Specjaliści z całego świata będą wspierali partnerów w szkoleniach i najlepszych praktykach w zakresie formatów, odbiorców, codziennych działań na platformie oraz zaawansowanych integracji technicznych.
Aby dbać o wiarygodność źródeł, w nadchodzących tygodniach w USA firma zacznie wyświetlać krótki podgląd artykułów z wiadomościami w wynikach wyszukiwania na YouTube, które poprowadzą do pełnego wpisu dotyczącego ważnego, bieżącego wydarzenia.
Aby rozprzestrzeniać najważniejsze i najświeższe informacje o wysokiej jakości, sekcja z najnowszymi wiadomościami prezentuje filmy organizacji prasowych na temat tego wydarzenia bezpośrednio na stronie głównej YouTube. Dziś najważniejsze wiadomości i newsy są dostępne w 17 krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Japonii, Indiach, Meksyku, Brazylii, RPA, Nigerii i innych krajach. W najbliższych miesiącach liczba krajów zostanie podwojona.
Serwis testuje także funkcję, która sprawi, że wyświetlane będą lokalne wiadomości w aplikacji YouTube na telewizorach na 25 rynkach medialnych w Stanach Zjednoczonych.
Twórcy serwisu uważają również, że użytkownicy powinni mieć możliwość wyboru i dokonywania własnych ocen dotyczących informacji, które konsumują wraz z kontekstem. YouTube zapewni użytkownikom dodatkowe źródła informacji na temat tematycznych wyszukiwań i filmów. Użytkownicy będą mogli widzieć także informacje od stron trzecich, w tym z Wikipedii i Encyclopædia Britannica oraz filmy o znanych tematach historycznych i naukowych, które często były przedmiotem błędnych informacji, takich jak lądowanie na Księżycu i zamach bombowy w Oklahoma City.
Serwis testuje nowe funkcje od kilku miesięcy wśród niewielkiej grupy użytkowników.