X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook pozwoli na wdrażanie piksela w grupach i śledzenie zachowań użytkowników

Nowość dla administratorów grup na Facebooku. Serwis umożliwi osadzanie piksela i sprawdzanie, jakie aktywności podejmują członkowie społeczności.

Facebook pozwoli na wdrażanie piksela w grupach i śledzenie zachowań użytkownikówfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama



Grupy to obecnie jedna z najlepiej funkcjonujących form zaangażowania na Facebooku. Czasami jednak trudno jest je uzasadnić i odnaleźć czynnik, który sprawia, że członkowie grup skupiają się na danej rzeczy. W ubiegłym roku umożliwiono administratorom wgląd do danych dotyczących wzrostu, aktywności i przynależności do ich społeczności. Teraz analityka ta ma zostać rozszerzona.

Jak podaje MarketingLand, serwis powoli wprowadza możliwość wdrażanie piksela i zdarzenia standardowego, aby zrozumieć, w jaki sposób publikowane tam posty zachęcają do działań na danej stronie. Sprawdzimy więc na przykład to, czy w wyniku opublikowania posta doszło do pozyskania kontaktu lub zakupu w witrynie.

Wykryte zdarzenia

Aby zobaczyć zdarzenia wykryte przez piksel w wyniku publikowania postów w grupie wystarczy przejść do karty Statystyki grupy w menu po lewej stronie.

Zostaną tam wyświetlone zbiorcze wyniki wszystkich zdarzeń dotyczących grupy oraz podział wyników według zdarzeń.


w1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.2365-6/37951499_2138053993072947_8340973569987051520_n.png?_nc_cat=0&oh=a66945b10b481d788b60f7418bb1662b&oe=5C305009" width="1510" height="392" />

źródło: facebook.com/business

Co ważne, przypisane wyniki (lub działania podjęte pod wpływem postów w grupie) będą widoczne tylko na karcie Statystyki grupy, a nie w Menedżerze zdarzeń czy Menedżerze reklam. Ponadto te wyniki nie będą one powiązane z opłaconymi wynikami reklamowymi, które są widoczne w Menedżerze reklam.

Wielkość grupy

Ze wspomnianej możliwości nie skorzystają jednak wszyscy administratorzy grup. Wedle komunikatu rzecznika prasowego Facebooka przytoczonego przez serwis MarketingLand ma ona dotyczyć społeczności liczących 250 i więcej członków, zaś w Centrum Pomocy znajduje się informacja o minimum 50 członkach.

Oferowanie grupom dostępu do pixela Facebooka, czyli kodu osadzonego na stronie internetowej, aby śledzić zaangażowania reklam, pozwoli markom określić, w jaki sposób ich treść grupowa wpływa na ruch oraz konwersje w ich witrynach, a w praktyce może zostać wykorzystana do lepszego zrozumienia odbiorców i tworzenia niestandardowych grup odbiorców, czyli Custom Audiences, do których będą mogli w przyszłości targetować reklamy.

Opcja ta będzie dostępna na całym świecie w ciągu najbliższych tygodni.


Reklama


Reklama

[FM_form id="1"]