reklama
Instagram to miejsce, w którym użytkownicy mogÄ… z zaÅ‚ożenia publikować i konsumować treÅ›ci udostÄ™pniane przez swoich znajomych, influencerów czy lubiane marki. Od pewnego czasu mogÄ… jednak także robić zakupy. Możliwość ta cieszy siÄ™ coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… – już ponad 90 milionów kont miesiÄ™cznie wybiera tagi zakupowe w postach, aby je obejrzeć. Nic wiÄ™c dziwnego, że wczoraj twórcy aplikacji ogÅ‚osili dwie aktualizacje, które jeszcze bardziej uÅ‚atwiajÄ… zakupy na Instagramie.
Zakupy w Stories
Każdego dnia ze Stories korzysta ponad 400 milionów kont, które chcą w ten sposób być bliżej swoich ulubionych profili. Jedna trzecia najczęściej oglądanych relacji pochodzi właśnie od firm. Dlatego też w czerwcu rozpoczęto testy zakupów w sekcji Stories, a wczoraj oficjalnie udostępniono je globalnie i rozszerzono na firmy w 46 krajach.
Teraz, gdy obejrzymy Stories stworzone za kulisami działania naszych ulubionych marek i zobaczymy w nich coś, co nam się spodoba, będziemy mogli szybko wybrać produkt i dowiedzieć się o nim więcej. Twórcy aplikacji cieszą się, że dzięki zakupom w Stories marki mogą opowiedzieć jeszcze głębszą historię na temat tego, co kryje się za ich produktami.
Zakupy w sekcji Eksploruj
Instagramowicze skorzystajÄ… także z opcji zakupów w sekcji Eksploruj, gdzie zostanÄ… one spersonalizowane. KanaÅ‚y tematyczne, które pojawiÅ‚y siÄ™ w czerwcu, umożliwiajÄ… przeglÄ…danie treÅ›ci powiÄ…zanych z naszymi zainteresowaniami oraz zagÅ‚Ä™bianie siÄ™ w obszary, które lubimy. Teraz, gdy zechcemy po prostu zrobić zakupy, zobaczymy kanaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony postom zakupowym marek, które obserwujemy oraz marek, które mogÄ… nam siÄ™ spodobać.Â
Kanał zakupów w sekcji Eksploruj jest dostępny od wczoraj i będzie rozszerzany globalnie w nadchodzących tygodniach.
Inspiracje na Instagramie
Jak deklarują twórcy aplikacji, zakupy to coś więcej niż tylko zadanie, ale również to, co odkryjemy po drodze. Dla wielu osób na Instagramie możliwość kupowania za pomocą aplikacji to sposób na zainspirowanie się oraz nawiązanie kontaktu z nowymi, interesującymi markami. Jak deklaruje Instagram, możliwości te będą nadal rozwijane, aby Instagram był najlepszym miejscem do robienia zakupów u ulubionych marek i miejscem do znajdowania inspiracji.