reklama
Już po raz 6. firmy z branży e-commerce miały możliwość zdobycia tytułu laureata konkursu e-Commerce Polska awards 2018 organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. 9 października, podczas uroczystej Gali, poznaliśmy zwycięzców.
– Konkurs od lat kierowany jest do przedstawicieli małych, średnich i dużych sklepów, platform e-commerce oraz dla e-usług, a także dla e-finansów. Honorowani są w nim ci, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. Tytuł laureata e-Commerce Polska awards jest potwierdzeniem jakości działania firmy oraz zaufania, jakim darzą ją jej klienci. Nie inaczej jest także w tym roku. To już VI edycja Konkursu, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Przebieg głosowania
Nad prawidłowym przebiegiem głosowania konkursu czuwała kancelaria Lubasz i Wspólnicy. W skład Jury tegorocznej edycji e-Commerce Polska awards 2018 weszli:
Kategoria e-commerce:
• Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Marketing and Business Development eCommerce and mCommerce CEE at Visa Europe
• Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute
• Piotr Kurczewski, CEO Przelewy24
• Tomasz Michalik, CEO Insignia
• Rafał Oracz, CEO Optimise Media
• Joanna Pieńkowska-Olczak Country Manager PayU S.A.
• Tomasz Plata, CMO & Founder Autenti
• Andrzej Rybak, CEO Way2send
• Paweł Sala, CEO Freshmail
• Justyna Skorupska, Head of Business Consulting e-point
• Borys Skraba, CEO Bold Brand Commerce
• Kamil Wiszowaty, Managing Director Valuemedia
• Paweł Wojciechowski, Business Director Performics/SMV Group
Kategoria e-usługi:
• Dorota Bachman, CEO Ravelo
• Szymon Bujalski, Dyrektor e-commerce, członek zarządu Empik Group
• Grzegorz Czapski, Corporate Development Director Allegro
• Karol Krzywicki, Zastępca Prezesa ds. rynku pocztowego UKE
• Maciej Marszałek, Expert ds. Prawnych Ceneo
• Magdalena Wysocka, Head of Advertising Revenue OLX Group
• Wojciech Zięba, Dyrektor e-commerce Decathlon
Kategoria e-finanse:
• Sławomir Cieśliński, Prezes Medienservice
• Tomasz Janas, CEO Leonardo Holding S.A., twórca HAIZ
• Andrzej Poniński, Prezes PONIP
Różnorodność zgłoszeń
W opinii Borysa Skraby, CEO Bold Brand Commerce, konkurs e-Commerce Polska Awards cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, o czym świadczy liczba zgłoszeń, jakie napłynęły.
– Muszę przyznać, że z wielką przyjemnością mogłem kolejny raz podziwiać dużą różnorodność zgłoszeń, profesjonalizm oraz wysoki poziom w każdej kategorii – wskazuje Borys Skraba.
Jak podkreśla Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Marketing and Business Development eCommerce and mCommerce CEE at Visa Europe, wskazanie kandydatów godnych finału tegorocznego konkursu było zadaniem trudnym, bo poziom zgłoszeń był bardzo wysoki, szczególnie w nowatorskich kategoriach, jak chociażby „think out of the box”.
– Na pewno dało się zauważyć dwa mocne trendy: coraz silniejsze przenikanie się zakupów „online” (w sieci) oraz „offline” (w świecie rzeczywistym), a także personalizację usług i towarów. Personalizacja, którą znamy chociażby ze strony producentów dóbr konsumenckich, wkracza teraz także w świat serwisów dla firm, w tym również małych przedsiębiorców – podkreśla Małgorzata Ciszecka.
Wielki finał
W tym roku nowością konkursu e-Commerce Polska awards 2018 jest przyznanie nagrody w kategorii BEST IN 2018. To kategoria, w której nominowany podmiot otrzymał największą liczbę głosów w tegorocznej edycji konkursu. Zwycięzcą jest e-obuwie.pl
A oto Laureaci poszczególnych kategorii:
Kategorie dla podmiotów e-commerce:
BEST INNOVATION
Dla podmiotów małych:
• Chocolissimo.pl
Dla podmiotów średnich i dużych:
• eobuwie.pl
DESIGN & USABILITY
Dla podmiotów małych:
• Platforma imready.eu
Dla podmiotów średnich i dużych:
• Semilac.pl
BEST CAMPAIGN
Dla podmiotów średnich i dużych:
• Answear.com
BEST IN OMNICHANNEL
Dla podmiotów małych:
• Platforma iamredy.eu
Dla podmiotów średnich i dużych:
• Decathlon.pl
BREAKING THE DOUBTS
Dla podmiotów małych:
• Balladine.com
Dla podmiotów średnich i dużych:
• Savicki.pl
BEST ON MOBILE
Dla podmiotów średnich i dużych:
• eobuwie.pl
THINK OUT OF THE BOX
Dla podmiotów małych:
• myIbuk (Ibuk.pl)
Dla podmiotów średnich i dużych:
• Answear.tv
Kategoria e-usługi:
BEST TOOL FOR E-COMMERCE
• imoje.pl
Kategorie finansowe:
BEST BANKING and INSURER APPLICATION
• Laureat Best Banking Application – Aplikacja mobilna IKO
• Laureat Best Insurer Application – Moja.Aviva.pl
INNOVATIVE E-PAYMENT SOLUTION
• System Płatności Mobilnych BLIK
Laureaci w kategorii: BEST CUSTOMER SERVICE:
Dla podmiotów małych:
• Balladine.com
Dla podmiotów średnich i dużych:
• Empik.com
Osobowość Polskiej Gospodarki Cyfrowej
To nie wszystkie niespodzianki wieczoru. Rozstrzygnięty został również konkurs wyłaniający Osobowość Polskiej Gospodarki Cyfrowej. Laureatką tej wyjątkowej nagrody została pani Róża Thun. Jest ona aktywną europosłanką, która w Parlamencie Europejskim pełni funkcję przewodniczącej grupy roboczej ds. jednolitego rynku cyfrowego. Działa również w Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów, gdzie szczególnie uwzględnia aspekty e-commerce.
Pani Róża Thun jest wyjątkowo proaktywna w działaniach rozwoju handlu transgranicznego – działa na rzecz usuwania przeszkód dla sektora e-commerce. W lutym tego roku, dzięki jej wysiłkom, przyjęto rozporządzenie, które kończy geoblokowanie sprzedaży towarów i usług on-line. e-Izba była z sukcesem zaangażowana w przygotowanie treści legislacyjnych wspomnianego rozporządzenia.
SOCIALPRESS był patronem medialnym wydarzenia.