X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook chce konkurować z TikTokiem i uruchamia aplikacją Lasso

Facebook udostępnia własną aplikację muzyczną. Jakie są jej funkcje i czy Lasso ma szansę powtórzyć sukces TikToka?

Facebook chce konkurować z TikTokiem i uruchamia aplikacją Lassoźródło: lassovideos.com

reklama


Aplikacje muzyczne cieszą się wśród nastolatków ogromną popularnością. Nie dziwi się fakt, iż wygląda na to, że Facebook chce pozyskać sympatię wśród tej grupy odbiorców i pracuje nad muzyczną aplikacją pokroju TikTok. Światowy gigant udostępnił aplikacją Lasso umożliwiającą użytkownikom nagrywanie i udostępnianie kilkunastominutowych filmów, na których poruszają ustami do muzyki lub tańczą do popularnych utworów.

Popularność aplikacji TikTok

Zaprojektowana aplikacja ma być konkurentem Musical.ly, który był hitem wśród nastolatków. W sierpniu zostało ono jednak przejęte przez chińskiego giganta technologicznego – ByteDance na rzecz aplikacji TikTok. Co ciekawe, przedsiębiorstwo to niedawno wyprzedziło Ubera i stało się najcenniejszym startupem na świecie. 

Alternatywa od Facebooka

Jak podaje TechCrunch na podstawie informacji pochodzących od swojego źródła, nad produktem pracował zespół zajmujący się wideo w Facebooku oraz platformą Watch pod kierownictwem Brady’ego Vossa, Product Designer w Facebooku. Dotąd brał on udział m.in. w tworzeniu aplikacji Facebooka na telewizory oraz przy aplikacji Hello. Informacje sprzed kilkunastu godzin wskazują jednakże na to, że mężczyzna, niedługo po uruchomieniu aplikacji, zdecydował się opuścić struktury światowego giganta na rzecz Netflixa.

źródło: Google Play

źródło: Google Play

Funkcje aplikacji Lasso

W aplikacji Lasso użytkownicy mogą korzystać z efektów wideo, biblioteki muzycznej, rankingów oraz najnowszych wyzwań. Logowanie do aplikacji jest możliwe za pomocą Facebooka lub Instagrama. Wykorzystano w niej także efekty rozszerzonej rzeczywistości (AR), które widoczne są na poniższym wideo Vossa. Na chwilę obecną Lasso nie jest jednak dostępne dla polskich użytkowników.

Facebook coraz mocniej angażuje się w działalność muzyczną. Jakiś czas temu wprowadził naklejki z muzyką do Instagram Stories (choć nie są one jeszcze dostępne w Polsce), a w trakcie testów jest funkcja Lip Sync Live umożliwiająca prowadzenie karaoke na żywo. Lasso trafiła do Google Play i AppStore 9 listopada po cichu, jednakże być może już wkrótce Facebook oficjalnie i bardziej spektakularnie zaprezentuje nową aplikację światu. Pozostaje nam obserwować, czy powtórzy sukces TikTok i podbije serca nastolatków czy Facebook nieco spóźnił się z koncepcją aplikacji.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail