reklama
Dziś samo posiadanie konkurencyjnego produktu lub usługi już nie wystarczy, by zagwarantować sukces w ciągłym pozyskiwaniu nowych klientów. Proces ten jest zależny od wielu czynników, których stale przybywa. Żeby nadążyć za postępującymi zmianami, niezastąpione jest małe wsparcie. Poniższa lista prezentuje 5 niezbędnych narzędzi, które aktywnie wspierają działania w kilku kluczowych obszarach zarządzania sprzedażą.
Planowanie i organizacja działań
Aby praca była efektywna, musi być dobrze zaplanowana. Dobrym narzędziem do realizacji tego celu będzie Asana. To narzędzie do zarządzania zadaniami i projektami, które docenią zarówno zespoły marketingowe, jak i osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Asana wspiera pracę na różnych płaszczyznach: od usprawnienia komunikacji wewnątrzfirmowej, przez bieżące śledzenie postępów w projekcie, po dotrzymywanie ustalonych terminów.
Jak działa Asana?
Główną zaletą narzędzia jest zapewnienie porządku w organizacji pracy. Możesz w tym celu wykorzystać opcję tworzenia sekcji, dzięki którym podzielisz zadania na kategorie. Zadania możesz przypisywać konkretnym osobom i dodawać obserwatorów, którzy będą powiadamiani o każdym uaktualnieniu tematu.
Narzędzie tego typu może okazać się ciekawą alternatywą do rozbudowanych systemów CRM. Pozwala uniknąć rozproszenia informacji i daje jasność, za co odpowiedzialni są poszczególni członkowie zespołu. O zbliżających się terminach Asana powiadomi Cię mailowo. Dostępna jest również mobilna wersja narzędzia (iOS i Android), dzięki czemu będziesz na bieżąco z pracą bez względu na miejsce, w którym się znajdujesz.
Pozyskiwanie zapytań
Przyciągnij potencjalnych klientów, wykorzystując sprawdzone narzędzia do tworzenia stron docelowych. Platforma Landingi pozwala samodzielnie tworzyć i optymalizować landing page, dzięki którym osiągniesz wyższą konwersję i z większą skutecznością zrealizujesz cele biznesowe. Landingi wykorzystasz na etapie budowania świadomości marki, w kampaniach lead generation oraz w celu pobudzenia procesu zakupowego.
Jak działają Landingi?
Narzędzie oferuje łatwy w obsłudze edytor stron docelowych. Możesz skorzystać z gotowych szablonów stron docelowych lub samodzielnie zaprojektować stronę sprzedażową. Samodzielnie, bez pomocy programistów i z naciskiem na spersonalizowany efekt. W tym celu masz do wykorzystania ponad 200 szablonów stron docelowych i pop-up’ów, zestawy ikon i fontów, co zdecydowanie przyspieszy proces tworzenia stron docelowych.
Wykorzystując Landingi, możesz mieć pewność, że cała uwaga odbiorców reklam będzie skupiona na Twoim celu biznesowym i nic ich nie rozproszy. Narzędzie oferuje też szereg funkcji umożliwiających monitorowanie skuteczności Twojej strony docelowej i optymalizowanie jej w celu zmaksymalizowania konwersji.
Umawianie spotkań z klientami
Calendly to świetne rozwiązanie na gruncie umawiania rozmów i spotkań z klientami. Dzięki Calendly unikniesz nachodzenia na siebie czasu trwania spotkań i sytuacji, w których są one umawiane na ostatnią chwilę. Calendly wykorzystasz na różnych etapach budowania relacji z klientem: od umawiania demo, przez onboarding po zapewnienie stałej opieki nad klientem. Narzędzie to pomoże też w usprawnieniu pracy Twojego zespołu. Osoba odpowiedzialna za umawianie spotkań płynnie przekieruje kontakty do decyzyjnych współpracowników.
Jak działa Calendly?
Wystarczy, że określisz swoją dostępność w określonych dniach i godzinach i połączysz Calendly ze swoim kalendarzem. Na podstawie Twoich preferencji zostanie wygenerowany link z grafikiem, który możesz przesłać mailowo lub udostępnić na swojej stronie www. Klienci samodzielnie zarezerwują dogodny termin spotkania, a wydarzenie zostanie automatycznie dodane do Twojego kalendarza.
Po integracji z kalendarzem Calendly sprawdzi, czy umówienie spotkania nie koliduje z Twoimi dotychczasowymi planami. Możesz również ustalić limit rozmów na dzień i korzystać z funkcji powiadamiania klientów o nadchodzącym spotkaniu. Jeżeli obsługujesz klientów międzynarodowych docenisz z kolei opcję wyboru strefy czasowej.
Działania sprzedażowe w mediach społecznościowych
Rosnąca popularność social sellingu wymaga jakościowej aktywności handlowców w różnych kanałach społecznościowych. A jeśli social selling to LinkedIn – must have dla nawiązywania i pielęgnowania relacji ukierunkowanych na współpracę biznesową. LinkedHelper to narzędzie stworzone jako alternatywa dla Sales Navigator, by wspierać użytkowników w efektywnym budowaniu i rozwijaniu sieci kontaktów biznesowych.
Jak działa LinkedHelper?
Narzędzie automatyzuje szereg działań, które handlowiec wykonuje na LinkedIn, pozwalając na zaoszczędzenie czasu i bardziej efektywne wykorzystanie możliwości portalu. LinkedHelper posiada funkcję automatycznego dodawania i usuwania kontaktów na podstawie ustalonych przez Ciebie kryteriów. Dzięki temu zyskujesz pewność, że Twoją sieć kontaktów tworzą osoby związane z Twoją branżą, a więc realnie zainteresowane tym, co publikujesz. Zwiększa to szanse na udostępnianie przez nich Twoich treści. Może też sprzyjać nawiązywaniu interakcji prowadzących do zawarcia współpracy.
Możliwość eksportu kontaktów z LinkedIn do pliku CSV przyspiesza budowanie list mailingowych. Korzystanie z autoresponderów usprawni z kolei proces wysyłania follow upów do np. nowo dodanych kontaktów, dzięki czemu już od samego początku zadbasz o spersonalizowaną komunikację.
Wysyłka ofert i kontakt z klientami oparty na ich potrzebach
Z myślą o rozwiązywaniu problemów handlowców, którzy na co dzień zmagają się z trudnym pytaniem: “czy klient już otworzył i przeglądnął moją ofertę?” powstało narzędzie Sellizer. Tam, gdzie do tej pory były niepewność i zgadywanie, teraz pojawia się zdecydowanie co do słuszności podejmowanych działań. Sellizer to narzędzie do analityki ofert, które pozwoli Ci zrozumieć, jak klienci przeglądają Twoje oferty. Dzięki temu ulepszysz swoje oferty i poprawisz proces sprzedaży, aby osiągać coraz wyższe wyniki.
Jak działa Sellizer?
Po wysłaniu oferty za pośrednictwem Sellizera, zostaniesz powiadomiony smsowo, gdy klient ją otworzy. W szczegółowych statystykach sprawdzisz, jak długo klient przeglądał ofertę, które jej elementy najbardziej go zainteresowały, czy ją wydrukował lub przekazał dalej swoim współpracownikom. Dzięki tej wiedzy ulepszysz swoje oferty (usuniesz nieczytane strony lub zmienisz ich kolejność) i będziesz sprzedawać skuteczniej, bo podczas rozmów z klientami skupisz się na tym, co ich naprawdę interesuje. Komfort Twojej pracy wzrośnie, a klienci docenią konkretne podejście spełniające ich potrzeby i oczekiwania.
Mam nadzieję, że przygotowana lista znajdzie wykorzystanie w Twojej pracy. A może odkryłeś niedawno narzędzie, które stało się Twoim lifechangerem?
O autorce:
Aleksandra Zaborowska
Customer Success Specialist w Sellizer
Dba o zadowolenie użytkowników korzystających z narzędzia. Dziennikarka z wykształcenia.