X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook: ochrona wyborów w UE i zmiany w mechanizmie wyświetlania reklam związanych z polityką

W przededniu wyborów do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się w maju, Facebook wprowadza liczne zmiany w mechanizmie wyświetlania reklam związanych z polityką.

Facebook: ochrona wyborów w UE i zmiany w mechanizmie wyświetlania reklam związanych z politykąźródło: shutterstock.com

reklama






Facebook uruchamia nowe narzędzia, które – zgodnie z przesłaną do naszej redakcji informacją – pomogą osiągnąć dwa kluczowe cele, wskazane przez ekspertów jako ważne dla ochrony procesu wyborczego. Cele te to: zapobieganie wykorzystywaniu reklam internetowych do ingerencji obcych państw w przebieg wyborów oraz zwiększenie transparentności reklam politycznych i społecznych.

Autoryzacja reklamodawców

Aby zapobiec nadużyciom i ingerencji z zewnątrz, wszyscy reklamodawcy w UE będą musieli uzyskać autoryzację w swoim kraju na publikację reklam związanych z wyborami do Parlamentu Europejskiego. Facebook poprosi ich o przesłanie stosownych dokumentów i przy pomocy odpowiednich środków technicznych potwierdzimy ich tożsamości oraz lokalizację.

Założenia polityki w tym zakresie Facebook planuje egzekwować przy pomocy zautomatyzowanych systemów i funkcji raportowania przez użytkowników. “Zdajemy sobie sprawę, że mogą mieć miejsce próby obejścia naszych zabezpieczeń, ale jesteśmy przekonani, że stworzyliśmy solidną barierę, która powstrzyma każdego, kto zechce wykorzystać nasze reklamy do ingerencji z zewnątrz w przebieg wyborów” – informuje Facebook.

Oznacza to, że osoba kierująca do użytkownika reklamy związane z polityką lub zagadnieniami o znaczeniu krajowym została zweryfikowana, ze względu na miejsce zamieszkania na terenie danego państwa oraz musiała w sposób szczegółowy potwierdzić swoją tożsamość. Zapewni to wsparcie właściwym władzom w prowadzeniu ewentualnego śledztwa, w przypadku jakichkolwiek podejrzeń. Jest wiele kwestii, które rozstrzygnąć mogą wyłącznie organy nadzorujące przebieg wyborów, na przykład kwestie dotyczące finansowania kampanii. Nowe narzędzia mają pomóc w tym.

Oznaczanie reklam związanych z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 72% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]