
reklama
Agencja mediowa Zenith przedstawiła prognozy dla polskiego rynku reklamowego w 2019 roku. Przewiduje się jego wzrost o 5,3% oraz, że jego łączna wartość inwestycji reklamowych wyniesie 8,019 mld zł.
Dynamika wzrostu polskiego rynku wyprzedzi tę, z jaką rośnie rynek reklamy na świecie. Analitycy Zenith szacują, że globalne wydatki reklamowe będą w tym roku wyższe o 4,7%, a ich wartość sięgnie kwoty 623 mld USD. Jak wygląda to w przypadku treści reklamowych w internecie?
Dwucyfrowy wzrost wydatków na reklamę w sieci
Wydatki na reklamę online będą w tym roku wyższe o 12,1%. Głównymi determinantami tego wzrostu będą biddable media, szczególnie wzrost cen reklamy kupowanej w modelu programmatic, spowodowany zapowiedzianym przez Google przejściem na aukcje pierwszej ceny do końca 2019 roku. Analitycy Zenith spodziewają się podniesienia cen również przez lokalnych graczy.
Strony główne portali oraz tworzone na potrzeby marek akcje specjalne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem reklamodawców. W przypadku stron głównych, przychody z tego segmentu mogą stanowić nawet 1/4 przychodów z reklamy – jest to wiec naturalne miejsce na wprowadzanie inflacji.
Akcje specjalne i rozwiązania szyte na miarę, ze względu na złożoność projektów, wymagają natomiast coraz większych nakładów nie tylko na samą powierzchnię reklamową, ale i na produkcję i technologię. Trend tworzenia dużych aktywacji specjalnych w digitalu, zapoczątkowany przez największych reklamodawców, jest powoli adaptowany również przez mniejszych marketerów, którzy widzą wymierne korzyści w tego typu aktywnościach.

źródło: shutterstock.com
Prognoza dla globalnego rynku reklamowego
Reklama