X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak zmienią się wydatki na reklamę online w 2019 roku?

Czego możemy spodziewać się w obszarze reklamy w sieci? Zenith zaprezentował prognozę dynamiki wydatków reklamowych w Polsce i na świecie na rok 2019.

Jak zmienią się wydatki na reklamę online w 2019 roku?źródło: shutterstock.com

reklama






Agencja mediowa Zenith przedstawiła prognozy dla polskiego rynku reklamowego w 2019 roku. Przewiduje się jego wzrost o 5,3% oraz, że jego łączna wartość inwestycji reklamowych wyniesie 8,019 mld zł.

Dynamika wzrostu polskiego rynku wyprzedzi tę, z jaką rośnie rynek reklamy na świecie. Analitycy Zenith szacują, że globalne wydatki reklamowe będą w tym roku wyższe o 4,7%, a ich wartość sięgnie kwoty 623 mld USD. Jak wygląda to w przypadku treści reklamowych w internecie?

Dwucyfrowy wzrost wydatków na reklamę w sieci

Wydatki na reklamę online będą w tym roku wyższe o 12,1%. Głównymi determinantami tego wzrostu będą biddable media, szczególnie wzrost cen reklamy kupowanej w modelu programmatic, spowodowany zapowiedzianym przez Google przejściem na aukcje pierwszej ceny do końca 2019 roku. Analitycy Zenith spodziewają się podniesienia cen również przez lokalnych graczy.

Strony główne portali oraz tworzone na potrzeby marek akcje specjalne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem reklamodawców. W przypadku stron głównych, przychody z tego segmentu mogą stanowić nawet 1/4 przychodów z reklamy – jest to wiec naturalne miejsce na wprowadzanie inflacji.

Akcje specjalne i rozwiązania szyte na miarę, ze względu na złożoność projektów, wymagają natomiast coraz większych nakładów nie tylko na samą powierzchnię reklamową, ale i na produkcję i technologię. Trend tworzenia dużych aktywacji specjalnych w digitalu, zapoczątkowany przez największych reklamodawców, jest powoli adaptowany również przez mniejszych marketerów, którzy widzą wymierne korzyści w tego typu aktywnościach.

źródło: shutterstock.com

Prognoza dla globalnego rynku reklamowego

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 66% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]