X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Sztuczna inteligencja wykryje fałszywe zaangażowanie i oszustwa influencerów

Jak wykryć fałszywe zaangażowanie i nienaturalnie zdobytych odbiorców? Like-Wise wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby rozpoznać takie nieprawidłowości.

Sztuczna inteligencja wykryje fałszywe zaangażowanie i oszustwa influencerówźródło: shutterstock.com

reklama


Influencer fraud, czyli oszustwa influencerów, staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Niestety możemy obserwować przyrosty fałszywych fanów czy zaangażowania dziękom botom. Skala zjawiska jest na tyle duża, że, aby infliencer marketing nie ucierpiał, konieczne jest znalezienie rozwiązanie tego problemu.

Czym jest Like-Wise?

Przykładem rozwiązania zza Oceanu jest narzędzie od Social Chain, które nazwano Like-Wise. Jak opisuje Enetrepreneur, zostało wprowadzone w styczniu 2019 roku w Stanach Zjednoczonych.

Wykorzystuje ono sztuczną inteligencję do wykrywania rozbieżności w zaangażowaniu. Dzięki temu możliwe jest zweryfikowanie przez marki, czy deklarowane przez influencera zaangażowanie jest rzeczywiste. Sama liczba followersów w aplikacji może bowiem nic nie znaczyć.

Jak działa narzędzie?

Like-Wise zebrał dane z farm botów, aby zbudować bazę danych zawierającą dziesiątki milionów profili, które generują fałszywe zaangażowanie na stronach influencerów. Narzędzie wykorzystuje uczenie maszynowe do porównywania tych profili z setkami tysięcy kont użytkowników, oznaczania podejrzanych działań i generowania „wykresu zaangażowania”, który porównuje zaangażowanie osób z czasem z organicznym zaangażowaniem w czasie.

źródło:

Zainteresowanie rozwiązaniem

Narzędzie liczy się dla takich marek jak Amazon, FIFA, Tik Tok, Disney, Nokia, Dreamworks, NBC Universal, Superdry, Häagen-Dazs i inne.

Jak czytamy na łamach Entrepreneur, już kilka dni po uruchomienia narzędzia jego twórcy otrzymali ponad tysiąc zapytań. Jest to pierwsza tego typu technologia. Z badanych dotąd kont blisko 25% manipulowało swoim zaangażowaniem. Przedstawiciele narzędzia wskazują, że niektóre z profili robiły to nieznacznie, a w ekstremalnych przypadkach było to nawet 95% manipulacji. Firma czuje się więc odpowiedzialna, aby pomóc markom we właściwym wyborze liderów opinii.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail