X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jaka jest przyszłość VR i AR w reklamie i handlu? Za nami Augmented Advertising & Sales CEE

16 maja obyła się konferencja Augumented Advertising & Sales CEE, podczas której specjaliście dzielili się wiedzą na temat wykorzystania AR i VR w marketingu, handlu i biznesie.

Jaka jest przyszłość VR i AR w reklamie i handlu? Za nami Augmented Advertising & Sales CEEAugmented Advertising & Sales - konferencja o rozszerzonej reklamie i sprzedaży

reklama


Badacze, marketingowcy, sprzedawcy oraz praktycy wdrożeń technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości spotkali się w Warszawie, podczas pierwszej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji na temat rozwoju AR i VR w handlu i reklamie.

Wydarzenie otworzyło wystąpienie Dyrektora Kreatywnego New Amsterdam, Krzysztofa Tkaczyka. Przekonywał on, że VR i AR już wkrótce będą narzędziami, które przy odpowiednim wykorzystaniu, poważnie zmienią i zdywersyfikują nie tylko najskuteczniejsze metody sprzedaży. Wpłyną bezpośrednio na życie ludzi, być może w większym stopniu niż internet. Dzięki VR odbiorca staje się twórcą – może tworzyć i zmieniać alternatywne światy. Dziś trudno wyobrazić sobie, jak daleko może zajść ten postęp – ocenił.

Krzysztof Tkaczyk prezentujący możliwości VR w tworzeniu przekazu /źródło: materiały prasowe

Wśród prelegentów wydarzenia nie zabrakło współautorów cenionych realizacji VR i AR. O tym, jak wyjść poza obszar rozrywki opowiedział Przemysław Drosik, właściciel i założyciel domu postprodukcyjnego LocoMotive oraz autor postprodukcji głośnej realizacji „Warsaw Rising VR” – wielokrotnie nagradzanego filmu o Powstaniu Warszawskim w reżyserii Tomasza Dobosza, produkcji Mariusza Laszuka oraz autora zdjęć Marcina Magiery.

Przykłady wykorzystania przez marki

Duże wrażenie na uczestnikach Augmented Advertising & Sales wywarły prezentacje case studies marek takich jak Tymbark, Husqvarna, SuperExpo, Samsung czy Mercedes Benz.

Wśród prelegentów wydarzenia dominował pogląd, że rozwiązania VR i AR coraz częściej wykorzystywane będą przez marki. Wpływa na to coraz większa dostępność technologiczna dla użytkowników, ułatwione sterowanie i nieporównywalna z innymi środkami atrakcyjność wizualna.

Powtarzającym się tematem poruszanym podczas wystąpień było wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w e-commerce. Mateusz Kusz, Head of Content Development w Selsey.pl, przekonywał, że rozwój aplikacji VR to trend, który już teraz widać zarówno w przemyśle meblarskim, odzieżowym, jak i odzieżowym.

źródło: materiały prasowe

Dyskusja o możliwościach VR i AR

Dopełnieniem ciekawych prezentacji praktyków oraz badaczy VR i AR stała się ciekawa dyskusja o możliwościach i ograniczeniach rozwoju technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w rozwoju biznesowym. Swoje poglądy wymienili Wojciech Zięba, dyrektor e-Commerce i Omnichannel w Decathlon, Krzysztof Wróbel z AR/VR Association Poland oraz Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions w Microsoft.

Dyskusja stała się polem do wymiany opinii na temat wykorzystania VR i AR w reklamie. Przedstawiciel Decathlon przekonywał, że dla jego firmy to raczej szansa na oszczędność przestrzenną. Dam taki przykład – mamy sklepy o powierzchni około 2 tysięcy metrów kwadratowych i ofertę namiotów na 500. VR to szansa, by klient mógł poznać nasze produkty, bez powiększania sklepu. I tyle. Na razie nie widzimy potencjału reklamowego – mówił Zięba. Wtórował mu Sokolnicki z Microsoft, który dodawał, że w jego odczuciu, każda firma sama powinna ocenić, czy VR i AR to technologie dla niej.

źródło: materiały prasowe

Nowe technologie w kampaniach

O tym, że rozszerzona i wirtualna rzeczywistość to przyszłość komunikacji z klientami przekonywali content marketerzy. Wykorzystanie VR i AR w realizacjach kampanii wizerunkowych i sprzedażowych już wkrótce stanie się powszechne. Atrakcyjna wizualnie forma, coraz większa dostępność technologiczna dla odbiorców i praktycznie nieograniczone możliwości rozwiązań kreatywnych – to sprawia, że po rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość sięgną firmy z niemal wszystkich branż – komentuje Grzegorz Miłkowski, CEO agencji ContentHouse i redaktor naczelny SOCIALPRESS, jeden z organizatorów wydarzenia. Jak dodaje, dzięki konferencjom takim jak Augmented Advertising&Sales CEE, możliwe jest tworzenie realizacji na coraz wyższym poziomie. Spotkali się tu profesjonaliści z różnych dziedzin – zarówno inżynierowie rozwijający technologię, branża kreatywna, która odpowiada za koncepty, jak i sami sprzedawcy, marketerzy i analitycy. Wierzę, że zaowocuje to wieloma wspólnie zrealizowanymi projektami i realizacjami, którymi będziemy mogli pochwalić się w świecie – dodaje Miłkowski.

Augmented Advertising & Sales – organizatorzy konferencji (od lewej): Urszula Zarańska-Skarżyńska (Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB), Grzegorz Miłkowski (ContentHouse), Patrycja Staniszewska (Izba Gospodarki Elektronicznej) / źródło: materiały prasowe

Augumented Advertising & Sales CEE to pierwsza tego typu konferencją w naszej części Europy. Współorganizatorami wydarzenia były: agencja ContentHouse, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB oraz Izba Gospodarki Elektronicznej. Konferencja została objęta patronatem międzynarodowych organizacji: AR/VR Association oraz Ecommerce Europe.

SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia. 

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail