reklama
W odpowiedzi na rosnącą frustrację twórców, YouTube wprowadza zmiany w swoim systemie powiadomień. Dotąd sposób ich wyświetlania był nieregularny i nierzetelny. Wkrótce ma się to jednak zmienić.
Personalizacja powiadomień
Od teraz wszelkie powiadomienia będą spersonalizowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Będą one wysyłane na podstawie takich danych, jak historia oglądania, częstotliwość odtwarzania filmów z kanału, popularność niektórych materiałów i częstotliwość otwierania powiadomień.
Pojawi się również nowa ikona, odróżniająca się od standardowego “dzwonka” na YouTube, która zapewni, że zostaniemy powiadomieni o tych filmach, jakie mogą być dla nas interesujące, a nie wszystkich nowych publikacjach.
Jak pokazały testy, zmiana aspektu wizualnego tej funkcji sprawi, że użytkownicy lepiej rozumieją to, iż otrzymają notyfikację nie o każdym przesłanym materiale. Domyślne wyświetlanie wszystkich powiadomień mogło z kolei powodować przytłoczenia informacjami i skłaniać użytkowników do ich całkowitego wyłączania.
Jeśli będziemy jednak chcieli otrzymywać każdorazowo informację o nowym filmie na danym kanale, konieczne będzie wciśnięcie ikony złotego dzwonka i upewnienie się, że mamy uruchomioną opcję wszystkich powiadomień. Możliwe jest także wyłączenie wszelkich adnotacji.
Kilka opcji wyświetlania powiadomień
Wprowadzenie zmian na YouTube ma ułatwić zrozumienie różnicy pomiędzy dwoma opcjami i dokonanie wyboru przy użytkownika. Szczególnie, że także na urządzeniach mobilnych dodano nowe, rozwijane menu ustawień powiadomień, dzięki czemu sprawdzimy ustawienia powiadomień i przełączymy dowolne opcje.
Twórcy serwisu pracują nad tym, aby powiadomienia o nowych materiałach pojawiały się w krótkim czasie po opublikowaniu go na YouTube. Ulepszono i dodano nowe systemy monitorowania, aby szybko wykrywać wszelkie potencjalne przestoje i unikać powszechnych problemów. Samo wprowadzenie tej opcji nie wiąże się z zaś z radykalnymi zmianami dla kanałów Subksrybcji.
Co oznacza to dla twórców?
Zmiany w serwisie niosą za sobą także niewielkie modyfikacje dla samych twórców. W YouTube Analytics pojawią się dwa nowe wskaźniki, które pozwolą youtuberom zrozumieć, jaki procent ich odbiorców może otrzymywać powiadomienia.
Pierwsza metryka dotyczy Subskrybentów chcą otrzymywać wszystkie powiadomienia dla danego kanału, lecz wyłączyli powiadomienia na poziomie konta, aplikacji lub urządzenia, nie zdając sobie z tego sprawy. Nie mogą oni więc ich widzieć.
Druga metryka dotyczy zaś Subskrybentów, którzy włączyli dzwonek przy naszym koncie, wyłączyli ogólne powiadomienia YouTube i tak mogą otrzymywać informacje o aktywnościach na naszym kanale.