
reklama
Niedawno Snapchat opublikował raport odnośnie trendów zakupowych pokolenia Z. Znajdują się w nim informacje na temat produktów i oczekiwań młodych ludzi względem nich. Co jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu?
Jakie dane możemy znaleźć w raporcie?
Przede wszystkim dane te mogą stać się pomocne dla tych marek, które chcą dotrzeć do młodszych odbiorców z pokolenia Z. W współpracy z CASSANDRĄ, Snapchat stworzył raport, z którego wnioski mogą stać się kluczowym punktem wyjścia, podczas dostosowywania produktów do potrzeb młodego klienta.
- Jak osoby z pokolenia Z dowiadują się o nowych markach?
W raporcie znalazły się informacje na temat tego, w jaki sposób osoby z pokolenia Z odkrywają nowe marki. Jak się okazuje, aż 27% badanych odpowiedziało, że decyduje się na zakup produktu, którego marka jest mu nieznana z polecenia rodziny lub znajomych. Co ciekawe, tylko 9% za powód podało rekomendację influencera, a 17% reklamy online.

ndPlaybook_Inline_Round2-US-1.jpeg" alt="" width="1300" height="768" />
źródło: snapchat.com
- Skąd czerpią informacje?
Te wyniki mogą wydawać się interesujące, ponieważ tylko 15% szuka informacji na temat marek w mediach społecznościowych. Natomiast ponad 35% respondentów odwiedza w tym celu stronę internetową sklepów. Recenzjami innych użytkowników sugeruje się jedynie 18% młodych. Jednak Snapchat podkreśla, że jest to istotne wówczas, gdy zakupy są związane z pielęgnacją i makijażem.

źródło: snapchat.com
Dodatkowo, na stronie Snapchata znajdziemy informację o tym, że aż 73% respondentów stwierdza, że zainteresowałoby się marką, gdyby rozmawiali o niej ich znajomi, a 65% mówi wprost, że interesujące wydają się dla nich marki, które zapewniają im nowe doświadczenia i przeżycia.
Pokolenie Z przeciwko nieetycznym zachowaniom
Budując markę, która ma być dostrzeżona przez młodych ludzi i wzbudzić w nich zaufanie, należy budować markę według działań etycznych. W raporcie Snapchata znajdziemy informację, że 54% młodych ludzi zrezygnowałoby z usług, które oferuje konkretna marka, gdyby prowadziła ona nieetyczne działania biznesowe, natomiast 37% z nich, odeszłoby od marki, która ma negatywny wpływ na środowisko.

źródło: snapchat.com
Badania, które przeprowadził Snapchat mogą okazać się kluczowe dla marek, które chcą otworzyć się na klienta z pokolenia Z. Jednak nie da się również ukryć tego, że zmieniają sposób postrzegania tego pokolenia, jako takiego, które jest nieświadomym konsumentem i nie zależy mu na dobru społecznym. Te badania są na to doskonałym dowodem.
Reklama