
reklama
O tym, że zbliżają się poszczególne święta, możemy przypomnieć sobie patrząc na witryny sklepowe. Szczególnie zainteresowani takimi okazjami są reklamodawcy i sprzedawcy.
Choć do grudnia jeszcze trochę czasu, już teraz mamy możliwość kupna rzeczy, które łączą się z Bożym Narodzeniem. Facebook postanowił wspomóc wszechobecny konsumpcjonizm i proponuje nowe możliwości reklamowe.
Facebookowe zmiany
Ten tydzień obfituje w ważne ogłoszenia odnośnie zmian na tym serwisie społecznościowym. Tym razem nowe zmiany, o których wczoraj oficjalnie poinformował Facebook, dotyczą rozszerzeń interaktywnych opcji reklamowych, gier i narzędzi związanych z AR.
Interaktywne reklamy
Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Facebooka, na tę chwilę aż 60% firm korzysta z interaktywnych możliwości na Instagramie. W dodatku, dodawane ankiety również wpływają na pobudzanie zainteresowania użytkowników, a co za tym idzie wzrasta świadomość marki na temat oferowanych produktów.
Idąc tym tropem Facebook podejmuje kolejne kroki w kwestii reklam w serwisie. Tak oto pojawiły się interaktywne reklamy z możliwością udzielenia odpowiedzi.

źródło: facebook.com
Potęga rozszerzonej rzeczywistości
Facebook zauważa również potrzebę wykorzystania możliwości, jakie niesie za sobą AR w marketingu. Wszystko za sprawą coraz bardziej powszechnych filtrów, które umożliwiają nam dobranie odpowiedniego produktu, a następnie dokonanie zakupu. Przykładem może tu być firma WeMakeUp czy Avon, który proponuje użytkownikom dobór koloru szminki za pomocą zmiany filtrów.

źródło: facebook.com
Każdego dnia na Instagramie, Facebooku czy WhatsApp pojawia się ponad miliard materiałów wykorzystujących filtry i zabawne animacje. Nic więc dziwnego, że Facebook zapowiada rozszerzenie możliwości reklam AR dla większej liczby reklamodawców, oferując w otwartą wersję beta dla reklam AR na całym świecie tej jesieni.
Reklamy w formie gier
Dodatkową i niezwykle ciekawą opcją wydają się reklamy, w które można zagrać. Jedną z pierwszych marek, które się na to zdecydowała był Vans.
Gra stworzona przy współpracy z Creative Shop, polega poruszaniu się postacią, która zbiera po drodze prezenty. Taki sposób reklamy przyczynił się do wzrostu widoczności reklamy na Facebooku i pozytywnych doświadczeń związanych z marką.

źródło: socialmediatoday.com
Od niedawna, wszystkie marki mogą korzystać z takiego rozwiązania i za pomocą gier, reklamować swój produkt. Czy jednak taki rodzaj marketingu nie wzbudzi buntu użytkowników Facebooka, którzy od lat twierdzą, że przyczynia się on do napędzania konsumpcjonizmu?