reklama
O tym, że zbliżają się poszczególne święta, możemy przypomnieć sobie patrząc na witryny sklepowe. Szczególnie zainteresowani takimi okazjami są reklamodawcy i sprzedawcy.
Choć do grudnia jeszcze trochę czasu, już teraz mamy możliwość kupna rzeczy, które łączą się z Bożym Narodzeniem. Facebook postanowił wspomóc wszechobecny konsumpcjonizm i proponuje nowe możliwości reklamowe.
Facebookowe zmiany
Ten tydzień obfituje w ważne ogłoszenia odnośnie zmian na tym serwisie społecznościowym. Tym razem nowe zmiany, o których wczoraj oficjalnie poinformował Facebook, dotyczą rozszerzeń interaktywnych opcji reklamowych, gier i narzędzi związanych z AR.
Interaktywne reklamy
Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Facebooka, na tę chwilę aż 60% firm korzysta z interaktywnych możliwości na Instagramie. W dodatku, dodawane ankiety również wpływają na pobudzanie zainteresowania użytkowników, a co za tym idzie wzrasta świadomość marki na temat oferowanych produktów.
Idąc tym tropem Facebook podejmuje kolejne kroki w kwestii reklam w serwisie. Tak oto pojawiły się interaktywne reklamy z możliwością udzielenia odpowiedzi.
Potęga rozszerzonej rzeczywistości
Facebook zauważa również potrzebę wykorzystania możliwości, jakie niesie za sobą AR w marketingu. Wszystko za sprawą coraz bardziej powszechnych filtrów, które umożliwiają nam dobranie odpowiedniego produktu, a następnie dokonanie zakupu. Przykładem może tu być firma WeMakeUp czy Avon, który proponuje użytkownikom dobór koloru szminki za pomocą zmiany filtrów.
Każdego dnia na Instagramie, Facebooku czy WhatsApp pojawia się ponad miliard materiałów wykorzystujących filtry i zabawne animacje. Nic więc dziwnego, że Facebook zapowiada rozszerzenie możliwości reklam AR dla większej liczby reklamodawców, oferując w otwartą wersję beta dla reklam AR na całym świecie tej jesieni.
Reklamy w formie gier
Dodatkową i niezwykle ciekawą opcją wydają się reklamy, w które można zagrać. Jedną z pierwszych marek, które się na to zdecydowała był Vans.
Gra stworzona przy współpracy z Creative Shop, polega poruszaniu się postacią, która zbiera po drodze prezenty. Taki sposób reklamy przyczynił się do wzrostu widoczności reklamy na Facebooku i pozytywnych doświadczeń związanych z marką.
Od niedawna, wszystkie marki mogą korzystać z takiego rozwiązania i za pomocą gier, reklamować swój produkt. Czy jednak taki rodzaj marketingu nie wzbudzi buntu użytkowników Facebooka, którzy od lat twierdzą, że przyczynia się on do napędzania konsumpcjonizmu?