
reklama
Instagram od jakiegoś czasu zapewnia swoich użytkowników o tym, że troszczy się o ich bezpieczeństwo. Tym razem, pozwoli nam lepiej kontrolować nasze dane, które są wysyłane aplikacjom zewnętrznym. W jaki sposób?
Instagram a bezpieczeństwo
Jedni wierzą w bezpieczeństwo użytkowników na Instagramie, inni nie. Sam serwis zapewnia, że jest to kwestia priorytetowa i w celu ochrony danych, chce umożliwić użytkownikom samodzielne zadbanie o wrażliwe dane, które często są udostępniane licznym stronom, właśnie za pośrednictwem Instagrama. Od teraz, każdy z nas będzie mógł podjąć decyzję czy zgadza się udzielić dostępu do swoich danych poszczególnym stronom. Dodatkowo, jak czytamy na stronie Instagrama, aplikacje i strony internetowe posiadają opcję „Importuj zdjęcia z Instagrama” lub „Połącz / Połącz z Instagramem”.
W jaki sposób włączyć nową opcję
Aby mieć możliwość zarządzania swoimi danymi osobowymi, nazwą konta i zdjęciami, których nie chcemy udostępniać stronom zewnętrznym, musimy wykonać kilka kroków. Przede wszystkim powinniśmy wejść w Ustawienia, a następnie wybra
Reklama
ć zakładkę Bezpieczeństwo. Tam, wybierając Aplikacje i strony internetowe, zyskasz możliwość odłączenia swojego konta na Instagramie od aplikacji i stron zewnętrznych. Wówczas, nowe informacje na Twój temat nie zostaną im udostępniane.

źródło: instagram-press.com
Dodatkowo, Instagram zaktualizował też ekran autoryzacji. Dzięki temu, za każdym razem, gdy konkretna aplikacja poprosi Cię o dostęp do danych, będziesz mógł sprawdzić nie tylko które informacje zostają udzielane podmiotom trzecim, ale także je Anulować lub Autoryzować.

źródło: instagram-press.com
Kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona?
Serwis społecznościowy obiecuje wprowadzić tę funkcję w ciągu 6 miesięcy. Od niedawna, mogą z niej korzystać również użytkownicy Facebooka i jak twierdzi wielu ekspertów, cieszy się ona niezwykłym powodzeniem. Niestety, obok pochwał, Instagram spotyka się również z falą krytyki, ponieważ w prasie internetowej powstało wiele artykułów na temat tego, że tak naprawdę dane te i tak trafiają do reklamodawców. Jednak jak jest naprawdę?
Reklama