reklama
Rozszerzona rzeczywistość daje markom wiele możliwości prezentowania swoich produktów. Także w social media i e-commerce. Nic więc dziwnego, że światowi giganci decydują się z nich skorzystać. Nadszedł czas także na Instagrama.
Wypróbuj w AR
Jak podaje VR Times, Instagram zadebiutował z nowymi możliwościami zakupowymi opartymi na Spark AR od Facebooka. Dzięki temu narzędziu użytkownicy aplikacji mogą wirtualnie wypróbować lub przymierzyć produkty, których zakupem są zainteresowani. Będą mogli oni sprawdzić, czy dany odcień pomadki byłby odpowiedni lub czy okulary są dopasowane do kształtu ich twarzy, a więc w pewnym stopniu doświadczyć go zanim dokonają zakupu.
Podziel się z innymi użytkownikami
To jednak nie wszystko – użytkownicy będą mogli również podzielić się tym ze swoimi znajomymi za pomocą Stories lub wiadomości prywatnej. Możemy więc spodziewać się virali z użyciem produktów w AR, dzięki którym marki będą mogły przyciągnąć nowych klientów.
Dostępność funkcji
Z zakupowych możliwości w AR będą mogli skorzystać użytkownicy najnowszej wersji aplikacji Instagrama. Obecnie funkcja jest dostępna jedynie dla kilku marek, z którymi Instagram nawiązał współpracę, takich jak Ray-Ban, Warby Parker, MAC Cosmetics i NARS Cosmetics, jednak wkrótce może się to zmienić.