
reklama
Światowy gigant poinformował o sporych zmianach, które zdecydowano się wdrożyć. Aby odróżnić całą firmę Facebook od serwisu społecznościowego o tej samej nazwie, wprowadzono nową identyfikację wizualną.
Po co?
Nowy branding, który przedstawiono dwa dni temu, został zaprojektowany z myślą o zachowaniu przejrzystości firmy. Wielu użytkowników korzystających z mediów społecznościowych nie jest świadomych tego, do kogo one należą. Facebook to przecież nie tylko serwis społecznościowy facebook.com, ale i Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal i Calibra.

źródło: Facebook
Jak podkreślono w informacji o zmianach, aplikacje i technologie firmy mają wspólną infrastrukturę od lat, a zespoły za nimi często współpracują ze sobą. Położenie większego nacisku na identyfikację wizualną firmy będzie pomocne dla zwiększenia świadomości na temat innych produktów i usług dostarczanych przez firmę.
Co więcej, w aplikacjach takich jak Instagram czy WhatsApp wyeksponowane będzie to, że są one własnością Facebooka.

widok aplikacji Instagram, źródło: Facebook

widok aplikacji WhatsApp, źródło: Facebook
O wspomnianej zmianie poinformował także w serwisie Mark Zuckerberg. Podkreślił on, że 15 lat temu tworząc aplikację, nie miał pojęcia, że oprócz serwisu będą pod tą nazwą związane także inne produkty społecznościowe i technologiczne. Amerykań
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
ski przedsiębiorca twierdzi, że to ważne, aby użytkownicy mieli świadomość, kto stoi za używanymi przez nich mediami.
Jak pokazuje udostępniona przez niego animacja, nowe logo komponuje się bardzo dobrze z logotypami wszystkich produktów firmy.
Kiedy możemy spodziewać się zmian?
W nadchodzących tygodniach firma zacznie używać nowej marki w swoich produktach i materiałach marketingowych, w tym w nowej witrynie firmy.
Czy nowa identyfikacja rzeczywiście pomoże Facebookowi w zachowaniu spójności dla wszystkich usług i uświadamianiu użytkowników?
Reklama