reklama
Rozwój przede wszystkim! – wszystko wskazuje na to, że właśnie takim hasłem kierują się twórcy Instagrama. Od kiedy portal społecznościowy oferuje swoim użytkownikom korzystanie z IGTV, wydaje się nie poprzestawać na szukaniu nowych rozwiązań i ulepszeniach wizualnych.
Nowy wygląd IGTV
Jak teraz będzie wyglądała instagramowa telewizja? Nie tak dawno pierwsze efekty poprawy wizualnej IGTV, zaprezentowała Jane Manchun Wong na swoim Twitterze. Pamiętajmy jednak, że na ten moment to jedynie wersja beta, o czym możemy przeczytać, np. w serwisie socialmediatoday.
Instagram is working on new IGTV Feed and Explore
Feed: scrolling vertically gets you endless content, no longer in grid layout. Arguably similar to TikTok
Explore: Now categorized pic.twitter.com/R3MOFzu2oJ
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 19 listopada 2019
Patrząc na ten wpis, możemy doszukać się podobieństw nowego wyglądu IGTV do formatu jaki reprezentuje inna aplikacja – TikTok. Oznacza to, że prawdopodobnie to właśnie ją Instagram traktuje za swojego największego rywala. Potwierdzeniem takich spekulacji, może być fakt, iż to nie jest pierwszy raz.
Jakie efekty może przynieść zmiana wizualna?
Przede wszystkim może to pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie użytkowników, ale również odpowiadać na potrzeby i zainteresowania użytkowników. Następnie Instagram na podstawie aktywności użytkowników, może w szybszy sposób dokonać odpowiedniej optymalizacji. Nowa wizualizacja ma również inne plus, takie jak, np. dotarcie do młodego użytkownika. Stajemy się coraz bardziej oporni na tekst, a otwarci na treści obrazkowe, zwłaszcza osoby z pokolenia Z. Zatem można uważać, że to również otworzenie się na nowych użytkowników, którzy w przyszłości będą zasilać grono odbiorców i twórców na Instagramie.