X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Snapchat a zachowania zakupowe. Najnowszy raport na temat użytkowników

Snapchat przeanalizował, w jaki sposób użytkownicy wykorzystują aplikację w procesie zakupowym oraz jak łączą się z markami za pomocą niej.

Snapchat a zachowania zakupowe. Najnowszy raport na temat użytkownikówźródło: shutterstock.com

reklama



Dzisiejsi konsumenci w coraz chętniej dokonują transakcji z poziomu urządzeń mobilnych. Nawet, jeśli mają przed tym jakieś opory, robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych mają przy sobie smartfona, który pozwala im gromadzić informacje oraz poszukiwać inspiracji. Najlepszym na to dowodem są najnowsze dane od Snapchata.

Zmiana zachowań konsumenckich

O tym, w jakim stopniu użytkownicy Snapchata wykorzystują aplikację na swojej ścieżce zakupowe możemy dowiedzieć się z najnowszego raportu na temat zachowań zakupowych, jaki opublikowano.

Jak możemy w nim przeczytać, za zmianą zachowań konsumenckich bezwątpieniem stoi rewolucja cyfrowa oraz wzrost liczby Millenialsów oraz generacji Z wśród kupujących. Przedstawiciele obu pokoleń mają ogromną siłę nabywczą i są cenną grupą odbiorców, do której niełatwo dotrzeć. Snapchat chwali się jednak, że ma ich uwagę i jest miejscem dwukierunkowej komunikacji. Dlatego też użytkownicy korzystają z aplikacji 30 razy dziennie i spędzają średnio ponad 30 minut każdego dnia na korzystaniu z aplikacji

Snapchatowe inspiracje

Społeczność korzystająca z aplikacji poszukuje w niej porad od bliskich i zna

Reklama



jomych, a także inspiracji
na temat tego, co i gdzie warto kupić. Z kolei reklamy na Snapchacie dają markom większe możliwości nawiązywania kontaktu i wywierania wpływu na odbiorców w kluczowych momentach zakupowych.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Aplikacja a zakupy

Według raportu Snapchata, który powstał na podstawie danych z grudnia 2018 roku, już 39% użytkowników wysyła snapy do swoich znajomych z prośbą o opinię na temat produktów. 35% korzystających z aplikacji robi to podczas przeglądania stron i tyle samo procent wysyła znikające materiały na temat produktów, których zakupem są zainteresowani.

Snapchatterzy korzystają także z aplikacji podczas robienia zakupów. Jak sprawdzono, robią to o 35% częściej niż w przypadku Twittera, o 46% częściej niż Instagrama, o 58% częściej niż Facebooka, a także o 137% częściej niż YouTube.

Aplikacja przyczynia się także do zwiększenia zakupów offline. Snapchat przynosi 7-krotny zwrot wydatków na reklamę, a sprzedaż w sklepach była bezpośrednio związana z kampanią w aplikacji.

Wpływ Snapchata możemy dostrzec także w zachowaniach pozakupowych. 65% użytkowników udostępnia historie po dokonaniu zakupy produktu. Chcą oni także pokazać się markom – 46% wysyła snapy do marek po nabyciu ich produktu, a 45% taguje lub wspomina markę w swoich treściach.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Wiedza na temat powiązań aplikacji z zakupami może okazać się dla firm szczególnie przydatna przy okazji Black Friday oraz Cyber Monday. Mają one jeszcze trochę czasu na to, aby dotrzeć do zaangażowanych użytkowników Snapchata.


Reklama

Reklama

[FM_form id="1"]