X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook blokuje reklamy maseczek ochronnych

Facebook na jakiś czas zabrania reklam maseczek ochronnych i monitoruje sytuację związaną z informacjami o koronawirusie w mediach społecznościowych.

Facebook blokuje reklamy maseczek ochronnychźródło: unsplash.com

reklama






Światowy gigant ogłosił, że tymczasowo zakazuje wszelkich reklam maseczek medycznych i związanych z nimi ofert handlowych. Facebook zdecydował się na taki krok, aby zapobiec używaniu platformy i sekcji Marketplace przez osoby, które zamierzają wykorzystać obawy związane z koronawirusem w celu sprzedaży ochronnych masek na twarz.

Wykorzystanie obaw użytkowników?

Wieści o rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 sprawiły, że ludzie zaczęli wyposażać się właśnie w maseczki medyczne. Miały one w ich opinii chronić ich przed koronawirusem i zapewnić bezpieczeństwo. Zaczęto więc kupować je na potęgę. Wielu producentów oraz dystrybutorów maseczek, widząc ogromne zapotrzebowanie na te produkty, zdecydowało się na podwyższenie ich cen i niejako żerowanie na obawach użytkowników. Facebook zdecydował się powstrzymać tego typu działania i zabronić reklamowania maseczek.

Jest to o tyle istotne, że masowe zdobywanie maseczek poskutkowało brakiem sprzętu ochronnego dla pracowników służby zdrowia, o czym poinformowała w zeszłym tygodniu Światowa Organizacja Zdrowia. W panice i obawie przed zarażeniem, nie wzięto pod uwagę, że ludzi zdrowych maseczki nie stanowią ochrony. Są one bardziej potrzebne osobom już zarażonym, pracownikom służby zdrowia czy osobom borykającym się z innymi chorobami, które mogą być bardziej podatne na wirusa. Dla większości osób wiążą się one z bezpieczeń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


stwem psychicznym aniżeli realnym przeciwdziałaniem zakażeniu. Blokada reklam maseczek wydaje się więc rozsądnym i niezbędnym rozwiązaniem.

Współpraca z organizacjami i WHO

Media społecznościowe dla wielu z nas są głównym kanałem informacji. Ich rola w obliczu informowania o koronawirusie jest nie mniej istotna. Dlatego Facebook, Twitter i TikTok współpracują z różnymi organizacjami, aby uniknąć paniki wśród użytkowników i możliwie najrzetelniej, za pomocą sprawdzonych źródeł i informacji, powiadamiać o rozwoju sytuacji.

WHO, czyli Światowa ogranizacja Zdrowia także zaczęła publikować informacje związane z epidemią na swoich własnych kontach  w social media. W zeszłym tygodniu utworzono nawet stronę TikTok, aby ograniczyć wprowadzanie w błąd.

Zespoły Facebooka zapewniają z kolei, że ściśle monitorują sytuację COVID-19 i dokonają niezbędnych aktualizacji zasad. Jeśli dostrzegą, że ludzie próbują wykorzystać obecną sytuację zdrowia publicznego, podejmą odpowiednie działania. 





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]