
reklama
Jak podaje serwis TechCrunch, Facebook oficjalnie rozpoczął dziś udostępnianie nowej wersji desktopowej serwisu.
Większość użytkowników zyska dostęp do nowego wyglądu, m.in. trybu ciemnego, ekran główny z zakładkami i bardziej przejrzystego profilu. Na ten moment użytkownicy mogą dobrowolnie włączyć nowy wygląd, zanim stanie się on domyślny.
Zmiany dotyczące wyglądu serwisu społecznościowego zapowiedziano już w ubiegłym roku, podczas konferencji F8. Testy rozpoczęto w październiku, jednak dopiero teraz możemy zobaczyć pierwsze efekty przeprojektowania Facebooka.
Co zmienia się w serwisie?
Przeprojektowany Facebook to większa przejrzystość w zakładkach, które znajdują się po lewej stronie. Dzięki temu portal wygląda bardziej minimalistycznie. Większe czcionki i lepiej rozłożone treści mają zaś ułatwić oglądanie serwisu.
Szybciej ma odbywać się także ładowanie strony głównej. Usprawniona została także nawigacja po Grupach czy zakładkach Marketplace i Watch.

źródło: techncrunch.com
Z grafikach udostępnionych przez dziennikarzy TechCrunch wynika także, że nieco inaczej będzie wyglądał także widok profilu. Dotąd zdjęcie profilowe było widoczne lewej stronie. Po zmianach zobaczymy je na środku zdjęcia w tle.

źródło: techncrunch.com
Dostępny będzie także tryb ciemny, który na pewno znajdzie swoich zwolenników.

źródło: techncrunch.com
Jak ustawić nowy wygląd Facebooka?
Na łamach TechCrunch możemy przeczytać, że aby aktywować nowy wygląd należy przejść do Menu, wybrać Ustawienia i opcję „Zobacz nowego Facebooka”. Jeśli zdecydujemy się ją wyłączyć, możemy przejść do poprzedniej wersji i wybrać opcję „Przełącz na klasycznego Facebooka”.
Obawiamy się jednak, że opcja ta jest wdrażana etapowo i jeszcze nie wszyscy użytkownicy mogą z niej skorzystać. Przypuszczamy, że musimy poczekać chwilę dłużej, aby samodzielnie przekonać się, jak sprawdza się nowy wygląd Facebooka, jednak już teraz warto przygotować się na zmiany.