X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Influencerzy – jak wygląda ich aktywność w czasach koronawirusa?

Jakie treści serwują nam twórcy internetowi? Do czego zachęcają influencerzy?

Influencerzy – jak wygląda ich aktywność w czasach koronawirusa?źródło: unsplash.com

Pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia wpływają na każdego z nas. Musieliśmy przeorganizować nasze życie codzienne, pracę, szkołę i wszelkie podejmowane dotychczas aktywności. Część z nich udało się przenieść do czterech kątów, niektóre wymagały rezygnacji. Wszystko to dla bezpieczeństwa naszego oraz innych.

Trudności bez wątpienia wpłynęły także na działanie twórców internetowych i influencer marketing. Dotąd mogli dzielić się z nami różnorodnymi treściami – z podróży, zakupów, wizyt na siłowni, planów zdjęciowych czy spotkań z interesującymi osobami. Mieli możliwość polecenia produktów w różnorodnych warunkach i przestrzeniach oraz zaangażowania w tworzenie materiałów sztabu ludzi. Dziś to wszystko jest niemożliwe ze względu na wprowadzone ograniczenia. Jest to więc także pewnego rodzaju test dla influencerów –  dla ich wpływu, pomysłowości i relacji z odbiorcami.

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, jak influencerzy powinni wykorzystać swój wpływ na odbiorców w tym czasie. Tym razem przyglądamy się temu, jak w praktyce odnajdują się w tej sytuacji influencerzy i jakie treści serwują swoim obserwatorom na Instagramie. 

Dawanie dobrego przykładu

Wielu twórców internetowych wykazało się w obecnej sytuacji godną podziwu postawą. Ważne jest, aby influencerzy – szczególnie teraz – mieli świadomość jak duży wpływ mają na swoich odbiorców i wykorzystywali go w dobrym celu. Na przykład zachęcając do pomocy innym i dając dobry przykład.

Jankes, czyli prezenter Radia Eska, który jest bardzo aktywny w sieci, wspiera kwiaciarzy w walce o przetrwanie. Konieczność siedzenia w domach z pewnością przełożyła się nam spadek sprzedaży kwiatów, dlatego w ramach #kwiatkiemwirusa jakiś czas temu zaczął kupować kwiaty dla siebie i swojej narzeczonej, swoich przyjaciół oraz sąsiadów. Podrzucał je pod drzwi mieszkań sprawiając przy tym uśmiech obdarowanym i dając szansę na zarobek sprzedającym rośliny. Takie pozornie małe gesty mogą pomóc przetrwać lokalnym biznesom, nie tylko kwiaciarzom, dlatego Jankes do nich zachęca.

źrodło: instagram.com/jankes_official

Warta wspomnienia jest także postawa Deynn, influencerki, która doświadczyła w swojej karierze kilku kryzysów i zniknęła na jakiś czas z sieci. W marcu, gdy jeszcze nie wszyscy zdawali sobie sprawę z powagi sytuacji, napisała na Instagramie post, w którym podkreśliła powagę tego, co się dzieje i tego, jak ważne jest zdrowie. Napisała w nim także, że miała świętować swoją rocznicę ślubu oraz zaręczyn na Malediwach, ale wraz z jej mężem, Majewskim, zdecydowali o pozostaniu w kraju (wówczas granice nie były jeszcze zamknięte). Dała więc swoim obserwatorom znać, że przedłożyła swoje zdrowie nad rajską podróż pokazując, że influencerzy także musieli z czegoś zrezygnować i podjąć trudne decyzje. Wydaje się to szczególnie ważne na tle innych twórców internetowych, którzy mimo ostrzeżeń nie zdecydowali się na odwołanie wyjazdów.

źródło: instagram.com/deynn

Swoimi refleksjami na temat różnych obostrzeń i zaleceń w czasie pandemii, które na początku były przez wiele osób lekceważone, podzieliła się także Elajza. Ustosunkowała się do robienia zapasów, przebywania w dużych skupiskach czy wyjazdu do rodziny na święta.

źródło: instagram.com/elajza

Z kolei Pani Swojego Czasu napisała swoim obserwatorkom kilka słów od serca na temat tego, jak wygląda u niej ten czas oraz o emocjach towarzyszących jej podczas przebywania w domu, które pewnie pojawiają się u każdego z nas. Takie szczere wyzwanie na temat tego, że nie zawsze jest kolorowo i mamy prawo do różnych emocji, także tych trudnych, pokazuje ludzką twarz influencerów wszystkim tym, którzy przez pryzmat różnych działań reklamowych i biznesowych mogli traktować ich jak banner reklamowy.

źródło: instagram.com/paniswojegoczasu

Wspieranie seniorów

Aktualna sytuacja bezwątpienia dotyka w znacznym stopniu osoby starsze, które są w grupie ryzyka. To oni przede wszystko nie powinni wychodzić z domu. Musimy pamiętać jednak, że nie wszyscy mają kogoś, kto okaże im wsparcie, zrobi zakupy lub dostarczy jedzenie. Dba o to jednak Grupa Warszawa. Dzięki temu influencerzy tacy jak Maja Bohosiewicz, Aleksandra Domańska, Anna Skura czy wspomniany już Jankes mogli dostarczyć seniorom ciepłe posiłki i zapewnić chwilę rozmowy, które tak potrzebowali.

źródło: instagram.com/majabohosiewicz

źródło: instagram.com/whatannawears

Zbiórki i przekazanie środków dla szpitali

Kolejnym wartym uwagi przykładem tego, jak influencerzy mogą przekuć swoje zasięgi i możliwości na pomoc są akcje wspierające służbę zdrowia. Znani organizują zbiórki środków na służbę zdrowia lub przekazują szpitalom potrzebne produkty takie jak np. maseczki. Tego typu działania podjęły już m.in. Zofia Ślotała, Mama Ginekolog czy Jessica Mercedes, a Anna i Robert Lewandowscy przekazali milion euro na walkę z koronawirusem.

źródło; instagram.com/miss_zi

źródło: instagram.com/jemerced

źródło: instagram.com/mamaginekolog

źródło: instagram.com/_rl9

Wdzięczność dla służby zdrowia

Twórcy mogą zachęcać także do okazania wdzięczności dla wszystkich, którzy poświęcają się i leczą chorych. Między innymi Marina i Wojciech Szczęsny, Martyna Wojciechowska, Monika Olejnik, Andrzej Chyra czy Maja Ostaszewska zachęcali do wyjścia na balkon i owacji dla medyków, lekarzy oraz całej służby zdrowia walczącej o zdrowie.

źródło: instagram.com/marina_official

źródło: instagram.com/martyna.world

Challenge

Część influencerów zdecydowała się na rzucenie swoim odbiorcom challenge’y, czyli wyzwań, które zmotywują ich do podjęcia jakiejś aktywności i udokumentowania jej w social media. Tego typu inicjatywy mają zmotywować do tego, aby bez konieczności nie wychodzić z domu i przekonać się, jak wiele rzeczy możemy robić w swojej domowej przestrzeni. Przykłady?

#livingroomcup

Zacznijmy od przykładu ze świata. Cristiano Ronaldo, który posiada na Instagramie zawrotną liczbę aż 211 milionów obserwatorów. Piłkarz postanowił rzucić im sportowe wyzwanie. Wraz z Nike zachęcił do pobicia jego rekordu i pokazania, ile razy jesteśmy w stanie dotknąć uniesionych w powietrzu stóp końcami palców dłoni w ciągu 45 sekund.

źródło: instagram.com/cristiano

#MARTYNACHALLENGE

Martyna Wojciechowska, która niejednokrotnie fascynowała internautów dalekimi podróżami i związanymi z nimi historiami wyjątkowych ludzi, tęskni za możliwością spędzania czasu na świeżym powietrzu. Za wspinaczkami, wyprawami z plecakiem czy jazdą na rowerze. Dlatego też zachęciła swoich obserwatorów, aby w ramach #MARTYNACHALLENGE pokazali, co zwariowanego można zrobić w domu. Dla najbardziej kreatywnych przewidziano ubrania i sprzęt do testowania od Jack Wolfskin. Trzeba przyznać, że fani Martyny wykazali się pomysłowością.

źródło: instagram.com/martyna.world

#wieniawachallenge

Swój challenge zaproponowała także aktorka Julia Wieniawa. Rzuciła ona wyzwanie, aby pokazać, jak wysoko jesteśmy w stanie podnieść nogę. Na pierwszy ogień nominowała tancerzy z tegorocznej edycji Tańca z gwiazdami, która ze względu na pandemię została przerwana i przesunięta na jesień. Do wyzwania przyłączyli się kolejni twórcy internetowi oraz użytkownicy.

źródło: instagram.com/juliawieniawa

#tennisathome

Tenisista Roger Federer z pewnością tęskni za swobodnym przebywaniem na korcie. Dlatego wszystkim fanom tenisa pokazuje, że można ćwiczyć w domowych warunkach. Federer zachęca do publikowania filmików z hashtagiem #tennisathome i pokazania swoich umiejętności, a w ramach opublikowanych materiałów dostarczy on trików oraz rad. Zachęcić on do wyzwania wielu sportowców, m.in. Davida Beckhama czy Zidane’a.

źródło: instagram.com/rogerfederer

Treningi online

Twórcy internetowi, którzy propagują zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną są zdani na ćwiczenia w domu. Do tego samego zachęcają swoich obserwatorów. Ewa Chodakowska codziennie relacjonuje treningi dla swojego chodagangu w ramach akcji #14dnizchodawdomu, zachęcając do metamorfozy bez wychodzenia z domu.

źródło: instagram.com/chodakowskaewa

źródło: facebook.com/chodakowskaewa

Adrianna Palka także także prowadzi treningi za pomocą relacji na żywo na Instagramie, aby zmotywować swoich obserwatorów do zadbania o swoją kondycję fizyczną. Na jej profilu możemy znaleźć rozpiskę treningów planowanych na cały tydzień.

źródło: instagram.com/adrianna_palka

Inspirowanie do gotowania

Wielu z nas spędzając czas w domu decyduje się próbowanie nowych smaków. Influencerzy także zachęcają do rozwijania swoich pasji kulinarnych. Na Instagramie znajdziemy mnóstwo przepisów oraz relacji z gotowania z twórcami internetowymi.

Na przykład Anna Lewandowska zachęca do gotowania w domu i dzieli się pomysłami na to, co zdrowego przyrządzić.

źródło: instagram.com/annalewandowskahpba

Z kolei Ciocialiestyle zabiera swoich odbiorców w kulinarne podróże i publikuje na Stories relacje, w których sama przygotowuje różne dania.

źródło: instagram.com/ciocialiestyle

W obecnej sytuacji Polacy na potęgę pieką własne chleby, czego efektem są braki drożdży w sklepach. I między innymi właśnie tego uczy swoich odbiorców krok po kroku Wujaszekliestyle we współpracy z Cisowianką.

źródło: instagram.com/wujaszekliestyle

Wspólne inicjatywy i spotkania z gośćmi

Influencerzy dają nam także szansę na spotkanie z nimi podczas organizowanych na potęgę live’ów, często także z gośćmi. Nie sposób wymienić wszystkich pomysłów, jakie mają na nie twórcy chcący pozostać w kontakcie ze swoimi fanami. Warto jedna wspomnieć o domówce u Dowborów i #instanockach, w ramach których Joanna Koroniewska i Maciej Dobowor zapraszają artystów i znanych postaci do wspólnego czytania bajek dla dzieci. Takie rozwiązanie może być pomocą dla wielu rodziców.

źródło: instagram.com/joannakoroniewska

źródło: instagram.com/joannajedrzejczyk

Z kolei Karolina Malinowska rozpoczyna dziś#rozmowymaliny, czyli cykl rozmów z gośćmi wspierających akcję #zostańwdomu. Dziś będziemy mogli poznać podczas niego tajniki jogi.

źródło: instagram.com/karolinamalinowska_official

To oczywiście nie wszystkie przykłady, które pojawiły się w sieci. Jednak wystarczą one, aby uświadomić sobie, że mimo wielu fizycznych ograniczeń twórcy internetowi mogą więc na różne sposoby wspierać oraz inspirować swoich odbiorców. Miejmy nadzieję, że przykładów tego typu aktywności, które niosą dobro, dostarczają pomysłów na spędzanie czasu w domu, a przede wszystkim motywują do pozostania w nim będzie jeszcze więcej.

Monika Kuchta-Nykiel

Monika Kuchta-Nykiel

Redaktor prowadząca

Zobacz wszystkie artykuły autora

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail