reklama
Facebook od dłuższego czasu musi walczyć z łatkami, jakie przylgnęły do niego na skutek m.in. afery Cambirdge Analytica. Światowy gigant podjął szereg działań, które mają odbudować zaufanie użytkowników i sprawić, że będą oni lepiej poinformowani. W tym celu zdecydowano się na kolejne działania zwiększające przejrzystość serwisu.
Informacje o lokalizacji
Od dwóch lat Facebook umożliwia użytkownikom poznanie szerszego kontekstu Stron, aby mieli świadomość tego, kto za nimi stoi. Mogą oni więc sprawdzić kraj, z jakiego zarządzane jest konto, aby lepiej je zrozumieć. Tym razem twórcy serwisu idą o krok dalej. W ramach tego możliwe będzie sprawdzenie lokalizacji autora każdego pojedynczego posta, który jest publikowany na Facebooku lub Instagramie przez Strony mające wysokie zasięgi. Autorzy postów nie będą mogli więc wprowadzać w błąd na temat tego, skąd publikują. Dzięki temu korzystający z serwisu będą mieli więcej informacji, które pomogą im ocenić wiarygodność i autentyczność treści.
Widok Facebooka:
Widok Instagrama:
Dostępność funkcji
Facebooka rozpoczyna udostępnianie funkcji od Stron, które są mają siedzibę w Stanach Zjednoczonych lub docierają do dużej liczby odbiorców w USA. Nie podano konkretnych informacji na temat tego, po jakim stanie się to w innych miejscach.
Przedstawiciele Facebooka poszukują także nowych sposobów na zapewnienie użytkownikom jeszcze większej transparentności, która pozwoli użytkownikom serwisom na podejmowanie świadomych decyzji i dzielenie się tym treściami, którym wierzą i ufają.