X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook powiadomi Cię, gdy zechcesz udostępnić artykuły starsze niż 90 dni

Światowy gigant wyświetli komunikat, jeśli będziemy chcieli udostępnić wpisy z odnośnikami do artykułów starszych niż trzy miesiące.

Facebook powiadomi Cię, gdy zechcesz udostępnić artykuły starsze niż 90 dniźródło: about.fb.com

Facebook rozszerza funkcjonalność przycisków kontekstowych pod postami. Od teraz pod wpisami starszymi niż 90 dni zobaczymy specjalny komunikat.

Nowy komunikat

Dwa lata temu serwis Marka Zuckerberga zdecydował się na dodanie funkcji, dzięki której odbiorca posta może dowiedzieć się więcej o źródle informacji. Wystarczyć wybrać ikonę “i” widoczną pod postem.

Tego typu rozwiązanie pomaga w walce z szerzeniem dezinformacji oraz selekcją tego, czy wiadomości pochodzą z wiarygodnego źródła. Teraz Facebook zdecydował na dodanie kolejnej opcji.

Jeśli będziemy chcieli udostępnić wpis z artykułem, który jest starszy niż 90 dni, zobaczymy o tym komunikat. Wówczas sami będziemy mogli zdecydować, czy chcemy dalej przekazywać takie treści.

Oznacza to, że jeśli będziemy chcieli udostępnić artykuł sprzed kilku lat, będziemy musieli świadomie wykonać jedno dodatkowe kliknięcie.

Walka z dezinformacją

Wewnętrzne badania Facebooka, które prowadzono przez kilka ostatnich miesięcy wykazały, że “aktualność” artykułu jest ważnym kontekstem. To ona pomaga decydować o tym, co warto przeczytać, przekazać dalej lub udostępnić. Ma to szczególne znaczenie w przypadków wydawców, którzy mają pewne obawy co do starszych treści zamieszczonych w social media. Tego typu materiały mogą być nieodpowiednio interpretowane i wprowadzać nas w błąd w kontekście aktualnych wydarzeń. Wielu z nich postanowiło oznaczać w wyraźny sposób to, jeśli są one nieaktualne. Facebook również zdecydował się na taki krok. Dzięki komunikatom chce zapobiegać rozprzestrzenianiu się informacji niezgodnych z rzeczywistością lub mogących wprowadzać w błąd.

Facebook deklaruje również, że w ciągu kolejnych miesięcy testowane będą inne komunikaty. W przypadku postów z linkami odnoszącymi się do COVID-19, informacje o źródle materiału są rozszerzone, a użytkownicy są kierowani do specjalnego Centrum Informacyjnego.

Wydaje się, że w kwestii walki z dezinformacją zmierza w dobrym kierunku, a różnego typu komunikaty będą bardzo pomocne dla użytkowników, którzy czasem mogą nie być świadomi, że to, co udostępniają pochodzi od mało wiarygodnego źródła lub jest “przeterminowane”. Wydaje się to szczególnie ważne z perspektywy tego, że często to social media są naszym pierwszym źródłem informacji. 

Reklama

[FM_form id="1"]