X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Akcje Facebooka spadają w wyniku kampanii #StopHateforProfit

Akcje Facebook spadły. Wszystko za sprawą kampanii, która zachęcała marki do rezygnacji z reklam na tym serwisie społecznościowym.

Akcje Facebooka spadają w wyniku kampanii #StopHateforProfitKto oglądał Twój profil Facebook? / źródło: pixabay.com

reklama


Wszystko wskazuje na to, że kampania #StopHateforProfit przynosi oczekiwane rezultaty. Gigant odnotował bowiem w zeszłym tygodniu pierwszy spadek swoich akcji.

A miało nie być strat

Specjaliści twierdzili, że Facebook nie ucierpi za bardzo na kampanii #StopHateforProfit. Jednak te przewidywania się nie potwierdziły. O powodzie powstania tego ruchu sprzeciwu pisaliśmy niedawno, natomiast od tamtej pory do kampanii dołączało coraz więcej marek. W rezultacie akcje giganta spadły o 8%, czyli około 7 miliardów dolarów. I chociaż początkowo Facebook nie przejmował się zbyt atakami pod swoim kierunkiem, najwidoczniej utrata tych 8% zmieniła podejście Marka Zuckerberga do całej sprawy.

W internecie pojawiło się bowiem oświadczenie serwisu w tej sprawie. Od teraz, przy każdej wypowiedzi polityków oraz osób publicznych zawierających mowę nienawiści, Facebook będzie umieszczał adekwatną etykietę, która będzie o tym informować.

To nie koniec zmian

W walce o swój PR na blogu Facebooka pojawiła się też informacja o nowym raporcie Unii Europejskiej w związku z walką z mową nienawiści w internecie. Wpis zaczyna się od stosownych wyjaśnień, w których gigant przyznaje się do zwiększenia środków na ten cel i raportowania postępów w tej kwestii. Dowiadujemy się też o podpisaniu kodeksu postępowania Komisji Europejskiej w sprawie przeciwdziałania nielegalnej mowie nienawiści w Internecie. Czytamy, że według niezależnego raportu Facebook ocenił i usunął 95,7%, a Instagram 91,8% powiadomień w związku z mową nienawiści w czasie krótszym niż 24 godziny. Co daje lepszy wynik niż w przypadku innych serwisów społecznościowych.

Obowiązek społeczny czy przymus finansowy?

Internet nie zostawia na Facebooku suchej nitki. Wszyscy twierdzą zgodnie – działania giganta podyktowane są spadkiem akcji oraz zaufania względem serwisu jego użytkowników. Nie jest też tajemnicą, że to właśnie na reklamach Facebook zarabia najwięcej pieniędzy i odejście takich gigantów jak Starbucks, Levis czy Coca-Cola na pewno zmniejszyło zyski tego medium.

Sam PR serwisu również nie ma się teraz zbyt dobrze, ponieważ wielu internautów nazywa Facebooka “rasistowskim medium przyzwalającym na krzywdę innych ludzi”. Możemy więc mówić o ogromnych kłopotach giganta. A to, w jaki sposób będzie chciał się z nimi uporać, zapewne przyjdzie nam obserwować już w najbliższych miesiącach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail