
reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
IndaHash zaprezentowało raport na temat TikToka. W ramach badań jakościowych i ilościowych zapytano 2 tysiące influencerów z 61 różnych krajów, którzy korzystają z aplikacji, o spostrzeżenia na temat TikToka. Jakie dane udało się pozyskać?
Sympatia do aplikacji
Z badania wynika, że aż 83% respondentów twierdzi, iż marki z pewnością mogłyby odnieść korzyści z promocji swoich produktów i usług na TikTok.
Użytkownicy TikTok sprawdzają bowiem aplikację średnio 1-3 razy dziennie i używają jej przez 52 minuty każdego dnia. Pobieranie aplikacji wzrosło o 96% w 2020 roku, a wskaźnik zaangażowania zwiększył się o 27%.
Z perspektywy marek szczególnie wydaje się jednak to, że 63% respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że treść na TikToku jest bardziej “prawdziwa”, bardziej relatywna i mniej “wypolerowana” niż w innych mediach społecznościowych.
Konsumpcja treści
Jakie treści w aplikacji cieszą się największym powodzeniem? Z badania wynika, że materiały związane z rozrywką (62%), stylem życia (50%) i modą (42%), to te, które są najchętniej oglądane. 70% badanych wskazało z kolei, że aplikacja podtrzymywała ich na duchu i pomogła im przetrwać lockdown.

źródło: TikTok Report od indaHash
Jednak nie tylko na tego typu przekazy znajdzie się miejsce na TikToku. 54% użytkowników aplikacji uważa, że istnieje możliwość tworzenia poważniejszych treści na TikToku. To sygnał, że nie powinniśmy się obawiać zamieszczania tego typu contentu, gdyż ponad połowa użytkowników jest gotowa na jego obecność.
TikTokowi influencerzy
Na fali popularności aplikacji influencerzy nie pozostają bezczynni. 87% twórców chce tworzyć w 2020 roku więcej treści na TikToka mimo, że jeszcze w ubiegłym roku 60% z nich nie korzystało z TikToka w ogóle. Zdarza się także, że materiały z TikToka są przez nich udostępniane na innych kanałach społecznościowych.
Influencerzy są także chętnie do kreowania trendów i tworzenia własnych challenge’y. 47% ankietowanych próbowało rozpocząć własne wyzwanie. A 56% z nich uważa, że wybór muzyki do wideo jest ekstremalnie ważny. Przypomnijmy, że podkłady muzyczne i wyzwania to jedne z głównych wyróżników TikToka.
Firmy mają więc otwartą drogę do współpracy z twórcami – 89% influencerów jest zainteresowanych nawiązaniem współpracy z markami na TikToku. Wedle danych indaHash, branżami, które najlepiej odnalazłyby się tam ze swoim contentem są branża beauty, moda, jedzenie i fitness. Nie zabraknie także miejsca na pielęgnacje, zdrowie, zwierzęta, parenting czy nawet tematykę charytatywną.

źródło: TikTok Report od indaHash
Wydaje się więc, że powyższe dane mogą zachęcić wiele firm do tego, aby opracować plan swojej obecności na TikToku i wkroczyć do aplikacji. Warto pamiętać, że nawet w krótkich formach to content is a king i pomysł oraz jego aranżacją pomogą zwrócić uwagę odbiorcy.
Pełny raport dostępny pod tym linkiem.
Reklama