
reklama
Chyba nikt z nas nie ma wątpliwości, że odtwarzanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych zyskuje na popularności i stało się naszym nawykiem.
Dlatego Snap Inc. zlecił National Research Group przeprowadzenie badań na temat tego, jak zmienia się sposób odtwarzania filmików i innych multimediów z poziomu urządzeń przenośnych. Wczoraj zaprezentowano wyniki.
Rosnąca sympatia do wideo na mobile’u
Wedle danych uwzględnionych w publikacji Snapchata, przewidywana liczba odbiorców wideo na całym świecie w 2023 wyniesie 2,72 miliarda. Millenialsi i pokolenie Z angażuje się w tego typu formę contentu, a smartfony “kradną” uwagę odbiorców treści przewyższając wszystkie inne urządzenia, z jakich korzystamy każdego dnia.
Aż 73% konsumentów w Stanach Zjednoczonych ogląda na smartfonie więcej treści niż jeszcze rok temu. Co więcej, poświęcają oni coraz więcej czasu na konsumpcję ich w taki sposób aniżeli z poziomu komputera/laptopa. Wideo dostosowane do urządzeń mobilnych staje się więc ważniejsze niż kiedykolwiek.

źródło: forbusiness.snapchat.com
Treści premium
Istotna wydaje się być także informacja na temat coraz większej otwartości na treści premium – 8 na 10 konsumentów w Stanach Zjednoczonych korzysta z krótkich treści wideo w wersji premium, aby być na bieżąco z aktualnymi wiadomościami i móc w pełni uczestniczyć w rozmowach na różne tematy.
Pokolenie Z i pokolenie Millenialsów stawia na efektywność – 7 na 10 badanych twierdzi, że wolałoby obejrzeć wiele krótszych materiałów niż całkowicie skupić się na dłuższym serialu telewizyjnym lub długim wideo. Jest to związane z tym, że 56% konsumentów wskazuje, iż pełnometrażowe seriale telewizyjne lub filmy to zbyt duże zaangażowanie czasowe w ich intensywnym trybie życia.

źródło: raport Snapchata
Te informacje sugerują, że rozpiętość uwagi nie tyle się kurczy się, co raczej ewoluuje i wpływa na zachowania konsumpcyjne oraz preferencje użytkowników.
Bardziej osobisty content
77% badanych wskazuje, że krótkie treści wideo premium dają im poczucie bycia częścią społeczności. Zetki i Millenialsi pragną mobilnych treści wideo, które zachęcają do wyrażania siebie i łączności. 85% przedstawicieli pokolenia Z i 86% przedstawicieli Millenialsów twierdzi również, że technologia pozwala im wyrazić siebie.
Użytkownicy Snapchata cenią sobie pionowe formaty wideo uważając, że dostarczają one bardziej intymnych wrażeńDalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
. 81% z nich twierdzi, że pionowe wideo jest bardziej osobiste, a 77% określa je jako bardziej wciągające.
Autentyczność i zaangażowanie
Badanie Snap Inc. dowodzi, że to właśnie pragnienie bycia częścią jakiejś społeczności i autentycznych interakcji jest głównym powodem przyciągania konsumentów do treści wideo na Snapchacie. Poczucie wspólnoty zyskało na znaczeniu podczas pandemii COVID-19, szczególnie, że 86% konsumentów z pokolenia Z i pokolenia Millenialsów zadeklarowało, że wideo mobilne pomogło im poradzić sobie z lękami i pozostać w kontakcie z bliskimi.

źródło: forbusiness.snapchat.com
Przedstawiciele młodego pokolenia wskazują, że najważniejszymi aspektami wideo są dla nich dostępność, coraz wyższa jakość oraz możliwość zainteresowania historiami.

źródło: raport Snapchata
Jako przyszłość
Rozrywka? Nie tylko!
Snapchat zebrał także 10 najpopularniejszych tematów treści wideo konsumowanych na mobile przez Zetki i Millenialsów. Są to materiały muzyczne, rozrywkowe, gamingowe, beauty, kulinarne, tutoriale, treści od vlogerów i influencerów, lokalne newsy, sitcomy, filmy dotyczące zwierząt oraz reality show.

źródło: raport Snapchata
Odpowiedź na potrzeby odbiorców
Materiały wideo odtwarzane na mobile’u i na Snapchacie mogą odpowiadać na różne potrzeby odbiorców. Snapchat sprawdził, że w zależności od pory dnia i nocy, mogą one zaspokajać chęć rozrywki, bycia poinformowanym, rozwijania się czy po prostu podążania za trendami i tym, co pojawia się w sieci.

źródło: raport Snapchata
Apetyt na jakościowe wideo
Filmy mobilne szybko stają się podstawowym sposobem łączenia się i zdobywania wiedzy, co jest istotne zarówno z kulturowego punktu widzenia, jak i z perspektywy marki. Preferencje pokoleń zmieniają się w kierunku wysokiej jakości, wciągających treści. Młodzi ludzie mają coraz większy apetyt na wysokiej jakości wideo na urządzeniach przenośnych i z czasem będzie on tylko rósł.

źródło: raport Snapchata
Tego typu wniosek, mimo iż dotyczy badań przeprowadzonych w USA, powinien być wskazówką dla marek i marketerów, aby w swojej strategii rozważyły komunikację za pomocą jakościowych materiałów. Na przykład dystrybuowanych w formie odcinków, Stories lub po prostu krótszych filmików, które w szybki i łatwy sposób będą mogli skonsumować użytkownicy social media.
Pełny raport z wynikiem badań dostępny pod tym linkiem.
Reklama