X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter odnotował spadek przychodów i wzrost użytkowników

Twitter ma powody do radości. Pomimo ostatnich afer dookoła medium, użytkowników wciąż przybywa. Niestety, wzrost osób budujących społeczność, w tym przypadku nie oznacza wzrostu przychodów.

Twitter odnotował spadek przychodów i wzrost użytkownikówźródło: shutterstock.com

reklama


Twitter opublikował niedawno swój nowy raport na temat aktualizacji liczby użytkowników i przychodów za II kwartał tego roku. I chociaż osób budujących społeczność przybywa, to mimo wszystko serwis ma powody do zmartwień.

Wzrost użytkowników

Zacznijmy więc od dobrych wieści dla platformy. Najnowszy raport opublikowany przez Twittera pokazuje, że użytkowników przybywa. Liczba ta urosła o 34% w porównaniu z rokiem poprzednim. A to bardzo dużo, biorąc pod uwagę ostatnie wpadki serwisu.

źródło: raport Twittera

Jak zatem widać, w czasie panowania wirusa COVI-19, użycie Twittera znacznie wzrosło, a transmisje na żywo zyskały na znaczeniu. Przełożyło się to na wzrost o 29 milionów czynnych użytkowników, w porównaniu z IV kwartałem roku poprzedniego. A co ciekawe, najwięcej nowych użytkowników, to mieszkańcy Indii. Twitter więc może na nowo zająć miejsce zbanowanego tam TikToka.

A przychodów brak

Nie dość, że Twitter nie odnotował przychodów to wręcz ich spadek. I to jak pokazują statystyki, aż o 19%.

źródło: raport Twittera

Jako uzasadnienie tego spadku, Twitter podał wycofanie się z reklam wiele firm i osób, w związku z konsekwencjami, jakie przyniósł wirus COVID-19. A jak wiadomo, na serwisach typu Facebook i Twitter, reklamy są głównym źródłem dochodu.

Co to oznacza?

Koronawius namieszał tak bardzo, że w zasadzie trudno jest ocenić realny wpływ tych danych na funkcjonowanie Twittera. Zarówno wzrost użytkowników, jak i spadek przychodów są dowodem na to, że obecna sytuacja na świecie nie wpływa w 100% korzystnie na żadne przedsięwzięcia. W tym przypadku, trudno jest również spojrzeć chłodnym okiem na porównanie tego kwartału, z innymi. To właśnie w tym drugim kwartale mieliśmy bowiem do czynienia z największym poruszeniem związanym z izolacją i skutkami, jakie przyniosła pandemia.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail