reklama
Nowy raport pokazuje, że coraz więcej osób z pokolenia Z decyduje się zrezygnować z udziału w mediach społecznościowych. Powodem jest brak zaufania względem zachowania prywatności, a wręcz jej nadużywanie.
Pokolenie Z nie ufa mediom społecznościowym
Raport Dentsu Aegis Network i dotyczący badania Digital Society Index, wykazał zmniejszone zainteresowanie mediami społecznościowymi osób z pokolenia Z. Już ponad jedna piątka użytkowników w tej grupie wiekowej, postanowiła zrezygnować z czynnego udziału w mediach społecznościowych. Jedna trzecia natomiast staje się w stosunku do nich nieufna i ogranicza dostęp do wrażliwych informacji. Badanie objęło ponad 5000 młodych ludzi z różnych państw. Wyniki okazały się być zaskakujące, ponieważ wydawałoby się, że skoro pandemia skłoniła użytkowników do częstszego pobytu w social mediach, z pokoleniem Z będzie podobnie. Natomiast okazuje się być zupełnie odwrotnie. Już 17% osób z tej grupy wiekowej zdezaktywowało swoje konta w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najwięcej z nich, zamieszkuje Europę, a prym wiodą takie kraje jak Finlandia (34%) i Hiszpani (30%).
Młodzi ludzie i podejście do technologii
W przypadku podejścia młodych ludzi do nowych technologii, wyniki badań również mogą okazać się zaskakujące. Aż 58% respondentów nie ufa bowiem firmom technologicznym i sposobowi w jaki wykorzystuje ona dane. Dodatkowo, 37% osób z pokolenia Z uważa media społecznościowe za negatywny czynnik wpływający na politykę. A aż prawie połowa wyznaje, że treści na portalach społecznościowych negatywnie wpływają na ich samopoczucie. Tendencja ta jest najbardziej widoczna u mieszkańców Hiszpanii (59%), Australii (55%) i Francji (53%).
Pozytywne aspekty badania
Mimo wszystko, w raporcie można jednak znaleźć informację odnośnie pozytywów płynących z nowych technologii. Aż 62% respondentów uważa bowiem, że media cyfrowe są istotne i mogą pomóc w rozwiązaniu światowych problemów. W naszym kraju, aż 75% respondentów wskazało ten rodzaj nadziei na rozwój mediów cyfrowych. Równie 75% Meksykanów podziela opinię pokolenia Z z Polski, a to najwyższe wyniki zaraz po Hongkongu.