reklama
Rynek gier wyceniany jest z roku na rok na coraz większe kwoty. A Twitter zauważył również rosnące tym tematem zainteresowanie. Swoje spostrzeżenia opublikował w formie raportu na swoim blogu.
Tweety na temat gier
Ponad miliard. Dokładnie tyle wynosi liczba tweetów dotyczących gier w pierwszej połowie roku 2020.
Składają się na nią gracze z całego świata, do tych najczęściej tweetujących o grach państw należą: Japonia, USA, Korea Południowa, Brazylia, Tajlandia, Francja, Wielka Brytania, Indie, Hiszpania i Filipiny.
Dodatkowo, jak czytamy na blogu Twittera, dzięki wprowadzonej przez serwis opcji śledzenia tematów, fani gier, jak również wydawcy i e-sportowcy mogą się ze sobą łączyć we wspólnych dyskusjach, poznawać swój punkt widzenia itd. Oto najczęściej obserwowane tematy dotyczących gier:
W kwestii tytułów gier, na Twitterze najczęściej pojawiają się: Animal Crossing, Fate / Grand Order, Final Fantasy, Disney: Twisted-Wonderland, Fortnite, Ensemble Stars, Knives Out, Apex Legends, Identity V, PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS.
E-sport na Twitterze
Na Twitterze pojawiają się również liczne dyskusje dotyczące e-spotu oraz wydarzeń powiązanych z tą branżą. Często wspominane są takie drużyny sportowe jak Klan, MiBR czy G2 Esports. Tweety dotyczyły również wydarzeń sportowych online takich jak: Wydarzenie Przyszłość gier na PS5, Niconico Net Chokaigi 2020, Prezentacja gier Xbox, PAX East 2020, Ubisoft Forward 2020. Ogromnym powodzeniem cieszyła się też dyskusja na temat wydarzenia EA Play, o czym może świadczyć chociażby ten tweet.
AHHHHHHHHH!!!!!!!! SKATE 4 OR WHATEVER AHHHH https://t.co/WrnV9piJ5F
— Tyler, The Creator (@tylerthecreator) June 19, 2020
Wartościowy rynek gier
Rynek gier ma przed sobą świetlaną przyszłość. Szacuje się, że do roku 2022, będzie wart ponad 196 miliardów dolarów. A w tym szacunku nie uwzględniono szybkiego wzrostu podczas blokady spowodowane COVID-19, gdzie wartość rynku również poszybowała w górę. Dodatkowo, grami zaczęło inspirować się coraz więcej marek, również spoza świata gier. Znani projektanci wypuszczają urania inspirowane tytułami przyjaznymi graczom, a muzycy tworzą muzykę inspirowaną grami lub mającą być dla nich tłem. Każdy dostrzega więc potencjał tego rynku i słusznie, ponieważ na ten moment, jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się. W dodatku, nie zaszkodziła mu nawet pandemia.