reklama
Naukowcy coraz częściej podkreślają konieczność podejmowania działań w walce ze zmianami klimatycznymi.
Facebook, który łączy w swoich aplikacjach ponad 3 miliardy użytkowników, nie pozostał na to obojętny i ogłosił dziś działania, które w tym celu podejmuje.
Twórcy serwisy mają świadomość tego, że każdego dnia społeczność Facebooka mierzy się wyzwaniem walki ze zmianami klimatycznymi. Dzieje się tak zarówno poprzez małe, ale znaczące kroki jak recykling, wybór komunikacji miejskiej czy rowera zamiast samochodu, jak i większe działania w zorganizowanych grupach, które dbają o narzędzia do walki ze zmianą klimatu. Firma postanowiła wykorzystać swoje możliwości. W jaki sposób?
Redukcja emisji dwutlenku węgla
Facebook kontynuuje ponad 10-letnie starania mające na celu minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko. W 2020 r. i w kolejnych latach globalne działania Facebooka osiągną zerową emisję dwutlenku węgla netto i będą w 100% zasilane przez energię odnawialną.
Firma wyznaczyła sobie również ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości w 2030 roku. W ciągu następnej dekady Facebook będzie dążył do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla poprzez zrównoważone projekty, zaangażowanie partnerów biznesowych i dostawców oraz wykorzystanie technologii absorpcji dwutlenku węgla.
Dostarczanie rzetelnych informacji
Idąc dalej, światowy gigant uruchamia także Climate Science Information Center. To oddzielna, dedykowana przestrzeń na platformie. Łączy ona społeczność z zasobami merytorycznymi czołowych światowych organizacji klimatycznych. Wskazuje również możliwe do podjęcia działania w celu przeciwdziałania zmianom klimatu.
Climate Science Information Center będzie funkcjonowało na wzór Centrum Informacji o koronawirusie – bazy wiedzy na Facebooku, która sprawdziła się w dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji w czasie pandemii. Na początku nowe centrum informacji dostępne będzie w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech.
Walka z dezinformacją
Warto wspomnieć, że Facebook współpracuje z ponad 70 niezależnymi organizacjami weryfikującymi fakty na całym świecie i obsługującymi ponad 60 języków. Ich pracownicy weryfikują wpisy i mogą ocenić treści także z zakresu nauk o klimacie.
Podobnie jak w przypadku innych treści obalonych przez weryfikatorów, ograniczane jest rozpowszechnianie tych postów w kanale Aktualności. Zyskują one również etykietę ostrzegawczą. Dzieje się tak zarówno na Facebooku, jak i Instagramie, aby ludzie zrozumieli, że treść została oceniona jako fałszywa.
#OurPlanetChallenge
Co jeszcze zrobi Facebook? Dla podkreślenia tych zobowiązań, Facebook rozpoczął również #OurPlanetChallenge. W ten sposób firma chce zachęcić ludzi do pokazania, dlaczego szanują naszą planetę i w jaki sposób przyczyniają się do jej ochrony.
#OurPlanetChallenge opiera się na Wyzwaniach, nowym niestandardowym typie wpisu na Facebooku, który służy do tworzenia viralowych inicjatyw oraz inspirowania przyjaciół i rodziny do udziału. Każdy na Facebooku może rozpocząć nowe wyzwania i wyznaczyć znajomych do udziału w nich.
Energia wiatrowa i ochrona pszczół
To nie koniec. Wyżej opisane nowości są uzupełnieniem innych działań firmy, mających na celu powstrzymanie zmian klimatycznych.
Na przykład centrum danych w Odense w Danii jest w 100% zasilane przez energię wiatrową, a ciepło wytwarzane przez serwery komputerowe będzie wykorzystywane do ogrzewania domów lokalnej społeczności. Podobne centrum danych w Clonee, w Irlandii, na swoim terenie wspiera przetrwanie zagrożonych populacji pszczół.
Światowy gigant ma nadzieję, że jego wysiłki i zaangażowanie będą wsparciem w inspirowaniu społeczności. Miejmy nadzieje, że serwis rzeczywiście przekuje swoje możliwości dotarcia do znacznej liczby użytkowników i będzie motywatorem do działania.
źródło: na podstawie informacji prasowej Facebooka