X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowe raporty pokazują jak silny wpływ na pokolenie Z ma muzyka na TikToku i Spotify

Najnowsze raporty pokazują, jak silny wpływ na osoby z pokolenia Z ma muzyka, zwłaszcza na TikToku i Spotify.

Nowe raporty pokazują jak silny wpływ na pokolenie Z ma muzyka na TikToku i Spotifyźródło: shutterstock.com

reklama


W dwóch nowych raportach znajdziemy informację na temat znaczenie muzyki na TikToku i Spotify dla pokolenia Z. Dzięki niej, młodzi ludzie mogą lepiej poznać samych siebie, jak i swoich bliskich. Tym samym również napędzając ten rynek i wpływy poszczególnych osób w przemyśle muzycznym.

TikTok, rynek muzyczny, a pokolenie Z

Raport, który niedawno się ukazał, pokazuje jak ogromny wpływ na pokolenie Z ma TikTok. Tym samym, młodzi ludzie z tej grupy wiekowej są w stanie napędzić rynek muzyczny i to w znacznym stopniu. W raporcie znajdziemy bowiem informacje, że aż 52% osób w wieku 13-23 lata, korzysta z tych mediów lub serwisów, gdzie możliwe jest nakręcenie krótkich klipów wideo, w tym TikToka. Dodatkowo, aż 48% z nich, jest czynnymi konsumentami tych treści, a co za tym idzie, napędzają rynek muzyczny. Dowodem na to, może być chociażby sukces tej oto piosenki.

UtrzymywaÅ‚a siÄ™ ona na szczycie Billboard 100 aż przez 19 tygodni, w dużej mierze wÅ‚aÅ›nie dziÄ™ki aplikacji TikTok. Co wiÄ™cej, wielu muzyków, nawet tych, których obecnoÅ›ci na TikToku byÅ›my siÄ™ nie spodziewali, zaczęło zakÅ‚adać w aplikacji swoje konta i być czynnymi użytkownikami. Tu z kolei, doskonaÅ‚ym przykÅ‚adem jest Jason Derulo, który specjalnie pod tÄ™ aplikacjÄ™ wypuÅ›ciÅ‚ kilka piosenek, zresztÄ… z ogromnym sukcesem nie tylko na TikToku, ale też w stacjach radiowych. Co ciekawe, muzyk jest tak aktywny w aplikacji, że wielu radiowców zaczęło przedstawiać go jako tiktokera, co czÄ™sto musi być prostowane przez współprowadzÄ…cych, a nawet samego Jasona Derulo. Nie zmienia to jednak faktu wielkiego powodzenia zarówno piosenki, jak i taÅ„ca proponowanego w piosence “Savage Love”.

Ciekawy może okazać siÄ™ również sukces zespoÅ‚u BTS, który również z TikToka przeniósÅ‚ siÄ™, np. do stacji telewizyjnych czy radiowych. Jak widać – dla muzyki i twórców chcÄ…cych odnaleźć swoje miejsce na rynku muzycznym, TikTok to doskonaÅ‚e miejsce na promocjÄ™ i rozwój.

Muzyka Å‚Ä…czy ludzi i pokolenia

Innym, równie ciekawym badaniem jest raport pokazujący w jaki sposób młodzi ludzie z pokolenia Z, łączą się ze znajomymi za pomocą muzyki. Zwłaszcza w okresie pandemii, zarówno pokolenie Z jak i Millenialsi, publikują swoje propozycje w social mediach lub łączą się w grupy na podstawie upodobań muzycznych. Taka informacja, jak i inne zawarte w tym raporcie, mogą okazać się pomocne dla marketerów. Spotify stworzyło bowiem aż 5 katgorii trendó wśród odbiorców na platformie.

  • Generacja Z, która dopiero stawia swoje pierwsze kroki w muzyce
  • OdkrywajÄ…cy siebie,
  • Rodzinne sÅ‚uchanie muzyki
  • DoÅ›wiadczanie muzyki poważniejszej, starszej
  • Muzyka postÄ™powa, ale nie stronnicza

Dlatego też, platforma sugeruje marketerom, aby w swoich planach uwzględnić dźwięki lub wykorzystać znany już ASMR. To na pewno przyciągnie do nich młodego odbiorcę. Dodatkowo, zachęca również do wspierania poszczególnych społeczności, bez względu na to, czy przyniesie to korzyści. Dodatkowo, jak wykazują owe badania, wciąż dla młodych ludzi istotne są wartości poznawcze. To znaczy, że chcą wiedzieć w jaki sposób coś powstało. Warto pamiętać również o mocy i sile muzyki łączącej pokolenia. Aż 61% respondentów stwierdziło, że za jej pomocą jest w stanie poznać i zrozumieć pokolenie swoich rodziców, a 78% rodziców mówi o wzmacnianiu więzi poprzez wspólne słuchanie tych samych utworów. Co więcej, 64% odbiorców w Australii używa muzyki również w celach terapeutycznych, aby walczyć ze swoimi lękami i stresem i odkrywania siebie na Spotify (62% muzyka, 64% podcasty).

Wartość dodana – muzyka

Dla marketerów te dwa raporty powinny stać siÄ™ wskazówkÄ… d tego, w jaki sposób powinny wyglÄ…dać kampanie, zwÅ‚aszcza wtedy, gdy sÄ… skierowane do osób z pokolenia Z lub ich rodziców. Muzyka bowiem dla tej grupy wiekowej jest nieodÅ‚Ä…cznym, a wrÄ™cz jednym z najważniejszych elementów życia spoÅ‚ecznego. To za jej pomocÄ… zaczynajÄ… rozumieć siebie i poznawać innych. Tu również, mogÄ… rozwijać siÄ™ twórcy, na których również powinno zwracać siÄ™ wiÄ™kszÄ… uwagÄ™, ponieważ mogÄ… okazać siÄ™ dobrym źródÅ‚em dotarcia do mÅ‚odych ludzi, jak i odpowiedniÄ… próbÄ… zrozumienia ich tak, aby nie tylko do nich dotrzeć, ale również, jeżeli to konieczne – wyciÄ…gnąć do nich pomocnÄ… dÅ‚oÅ„.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail