
Facebook dostrzega znaczenie narzędzi cyfrowych w minimalizacji skutków kryzysu dla firm. Dlatego też firma uruchamia Facebook Business Suite – nowe narzędzie ułatwiające firmom zarządzanie stronami lub profilami na różnych aplikacjach giganta.
Facebook Business Suite
Podczas pandemii Facebook i możliwości promocji w sieci były kołem ratunkowych dla wielu firm. Kolejnym krokiem we wsparciu ich jest Facebook Business Suite, czyli nowe rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie wszystkimi produktami Facebooka (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger).

źródło: facebook.com
Pozwala ono na:
- oszczędność czasu – umożliwiając publikowanie na Facebooku i Instagramie w tym samym czasie i zarządzanie postami w jednym miejscu, tak aby pozostać w kontakcie z obiema społecznościami,
- bycie na bieżąco dzięki powiadomieniom i a
Reklama
lertom z Facebooka i Instagrama w jednym miejscu, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą sprawniej odpowiadać na pytania klientów, - pełniejszy wgląd w wyniki działań reklamowych i lepsze zrozumienie tego jakie komunikaty skutecznie trafiają do potencjalnych klientów.
Narzędzie Facebooka jest już dostępne dla małych firm na całym świecie. W przyszłym roku zostanie ono rozszerzony także na większe firmy.
Przedsiębiorstwa a a pandemia
Warto wspomnieć także, że Facebook opublikował kolejną aktualizację raportu “State of Small Business”. Przygotowano go we współpracy z Bankiem Światowym oraz OECD. Badanie zrealizowano na Facebooku w dniach 24-30 lipca 2020 r. wśród ponad 25 000 właścicieli firm, menedżerów i pracowników w ponad 50 rynkach.
Dane płynące z trzeciej fali badania pokazują stopniowe wychodzenie światowej gospodarki z pandemii oraz powrót firm do normalnej działalności. Odsetek przedsiębiorstw, które zawiesiły działalność ze względu na pandemię spadł w ciągu dwóch miesięcy z 26% do 16%.
Równocześnie, widoczny jest utrzymujący się wpływ pandemii na sprzedaż, zatrudnienie i ograniczenia finansowe małych i średnich przedsiębiorstw. Aż 58% działających firm na Facebooku odnotowało mniejsze przychody niż w 2019 roku. Co trzecia (33%) była zmuszona zredukować zatrudnienie w następstwie pandemii.
Firmy wychodzą z kryzysu
Tym razem badacze przyjrzeli się szczególnie dokładnie podejściu przedsiębiorców do sprzedaży w sieci. Sprawdzono, że:
- 38% działających małych i średnich polskich przedsiębiorstw na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 42% w maju i 42% w czerwcu), że w ciągu ostatniego miesiąc zrealizowały co najmniej 25% sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
- 28% działających małych i średnich polskich firm na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 31% w maju i 31% w czerwcu), że 50% lub więcej ich sprzedaży zostało zrealizowane w ubiegłym miesiącu w formie cyfrowej.
Badania pokazuje również, że z kanałów cyfrowych korzystają także MŚP, które zostały zmuszone do zamknięcia. 25% zamkniętych przedsiębiorstw zadeklarowało, że buduje stronę internetową lub rozwija swoją obecność online. Liczba ta wyniosła co najmniej 20% we wszystkich regionach objętych próbą (zamknięcie oznacza aktywne zaprzestanie wszelkiej działalności przynoszącej dochód).
Sprawdzono również, że w przedsiębiorstwach młodszych niż 5 lat, prawdopodobieństwo, że co najmniej 25% lub więcej sprzedaży zostało zrealizowane za pośrednictwem kanałów cyfrowych, było większe.
Więcej informacji na stronie: https://dataforgood.fb.com/global-state-of-smb/.
Źródło: na podstawie informacji prasowej Facebooka
Reklama