
reklama
Instagram pragnie, aby IGTV było miejscem do którego chętnie wracają twórcy. A od kiedy w wyniku pandemii wzrosło zainteresowania transmisjami na żywo, postanowił dodać kilka opcji monetyzacji ich twórczości.
Nowe odznaki w transmisjach na żywo
Rozwiązanie znane nam z serwisu YouTube czy chociażby Facebooka wkracza wielkimi krokami na IGTV. Już niebawem obok komentarzy umieszczanych podczas transmisji live, pokażą się również odznaki. Użytkownicy będą mogli wysyła je twórcom, wcześniej uiszczając odpowiednią opłatę. Koszt takiej odznaki to od 0,99 dolarów za jedno serce, do 4,99 dolarów za trzy serca.

źródło: socialmediatoday.com
Jaki jest ich cel? Przede wszystkim wsparcie finansowe twórców, ponieważ cały dochód z odznak przechodzi na ich konto. Dodatkowo pojawienie się takiej odznaki obok komentarza ma również zwracać uwagę osoby prowadzącej transmisję na żywo na konkretny komentarz. Dla użytkowników może to być również sposób na rozmowę z obserwowaną osobą lub uzyskanie odpowiedzi na nurtujące pytania. Ale to nie wszystko. Odznaki pozwolą użytkownikom odblokować dostęp do specjalnego serca, jak również znaleźć się na specjalnej liście posiadaczy odznak konkretnego twórcy.
To nie koniec zmian
To jednak nie wszystko. Instagram postanowił bowiem jeszcze rozszerzyć wersję beta reklam na większe grono użytkowników w USA. Powodem jest sprawdzenie się tego typu formatu w testach i Instagram chce stopniowo wprowadzać to rozwiązanie na coraz większe grupy odbiorców.
Wszystkie te rozwiązania mają za zadanie przyciągnąć jak największą liczbę twórców na Instagrama i IGTV. Jest to dla medium o tyle ważne, gdyż od lutego do marca zauważalny jest wzrost popularności transmisji na żywo o ponad 70%. I patrząc na obecne warunki pandemiczne, wszystko wskazuje na to, że ta popularność nie zacznie szybko maleć.