
reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Wydawać by się mogło, że media społecznościowe spowodowały spadek popularności tradycyjnych listów czy przesyłek. Jednakże najnowszy raport pokazuje zupełnie inne oblicze komunikacyjne osób z pokolenia Z.
Czym zajmuje się poczta?
Chociaż pytanie to wydaje się być nieco trywialne, jak się okazuje, nie dla wszystkich odpowiedź na nie jest oczywista. W tym przypadku, 79% osób z pokolenia Z przyznało, że dokładnie wie czym zajmuje się poczta i widziało w swoim domu kartki okolicznościowe, listy, reklamy oraz paczki, które są do nich dostarczane. Aż, lub tylko, 12% respondentów nigdy nie było na poczcie.
Co ciekawe i może zainteresować głównie marketerów, ponad połowa ankietowanych przyznała również, że podoba im się, gdy dostają tradycyjne reklamy, jednak z zachowaniem ducha ekologii. I chociaż takie stwierdzenie wydaje się być zaprzeczeniem, jest ono najpopularniejszą odpowiedzią pokolenia Z.
Dlaczego poczta tradycyjna?
Pokolenie Z uważa, że decydując się na wysyłanie poczty tradycyjnej, okazuje komuś większą czułość i zainteresowanie. Działa to również w drugą stronę. Aż 89% czuje się kimś wyjątkowym, gdy dostaje list tradycyjny, a 90%, gdy dostanie przesyłkę w postaci paczki.

źródło: uspsoig.gov
Nie zmienia to jednak faktu, że aż 15% respondentów przyznało, że nigdy nie wysłało listu, a 7% – nigdy nie dostało ani listu, ani kartki z życzeniami.
Ciekawe jest również zwrócenie uwagi na to, z jaką częstotliwością pokolenie Z odbiera przesyłki pocztowe. I chociaż wyniki nie są tu zaskakujące, wciąż może cieszyć, np. zainteresowanie czasopismami tradycyjnymi, czy chociażby listami.

źródło: uspsoig.gov
Zadowolenie z listu tradycyjnego
W badaniach, znajdziemy również inne ciekawe dane. Jedną z nich jest pokazanie, która metoda komunikacji z rodziną sprawia pokoleniu Z największą radość.

źródło: uspsoig.gov
Na wykresie widać wyraźnie, że najcenniejsza, najbardziej ekscytująca i uszczęśliwiająca tę grupę wiekową jest komunikacja za pomocą tradycyjnej poczty. Jedynie w kwestii informacyjnej, ten sposób komunikacji wskazało najmniej respondentów. Innym ciekawym spostrzeżeniem są również metody rozmowy z rodziną, jak i osobami starszymi.

źródło: uspsoig.gov
W tym przypadku, jak widać, nic nie zastąpi rozmowy twarzą w twarz. Natomiast już na drugim miejscu, znajduje się właśnie poczta tradycyjna. Na kolejnych miejscach jest sposób komunikacji, który ułatwiają nam telefony komórkowe, tj. dzwonienie i pisanie SMS-ów, a dopiero później media społecznościowe, komunikatory wideo i maile.
Co powoduje to przywiązanie do tradycji?
Jak wynika z raportu, głównym powodem może być dokładnie to samo, co w innych dziedzinach życia, czyli nasze wychowanie. Oto dane, które odpowiadają na pytanie jak często rodzice przyprowadzają swoje dzieci.

źródło: uspsoig.gov
Poczta tradycyjna a komunikatory online
Czy zatem możemy mówić o powrocie do tradycyjnych metod komunikacji? Zapewne nie, chociaż cieszyć może fakt zainteresowania osób z pokolenia Z tą formą komunikacji. Jednak z drugiej strony, o przywiązaniu do nowych technologii, jak również szybkiej formy komunikacji, mogą świadczyć dane dotyczące pocztowego znaczka. Aż 79% ankietowanych odpowiedziało bowiem, że dużo chętniej wysyłali by listy, gdyby nie trzeba było go kupować tradycyjnie i czekać na stempel. Pokolenie Z preferowałoby bowiem płatność elektroniczną lub elektroniczny znaczek usprawniający proces wysyłki.
Z jednej strony mamy więc radość z otrzymywanych listów, z drugiej, ci sami respondenci, wskazują na brak zrozumienia dotyczący wprowadzenia nowych technologii podczas wysyłki. Tak czy inaczej, są również dobrą odpowiedzią na ciągłe pytania marketerów czy tradycyjne formy reklamy docierają do osób z tej grupy wiekowej. I tak, docierają. Natomiast w tym przypadku należałoby zadać sobie również pytanie czy są one tak samo skuteczne jak reklama w mediach społecznościowych. A do tego z kolei przydałoby się kolejne badanie.
Reklama