reklama
Dużo mówiło się o problemach TikToka w tym roku. Jednakże te pewne perturbacje nie wpłynęły negatywnie na liczbę pobrań aplikacji, których z kolei w 2020 było najwięcej.
Rok TikToka?
W 2020 roku najczęściej pobieraną aplikacją był TikTok. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu Appie Annie. Wyniki te być może jeszcze nie należą do pełnych, natomiast rzucają pewne światło na tę kwestię.
Jak możemy zauważyć, pod uwagę w badaniu zostały wzięte takie czynniki jak: całkowite pobrania, wydatki konsumentów oraz miesięczni, aktywni użytkownicy. W tej pierwszej kategorii, TikTok zajmuje pierwsze miejsce, natomiast w pozostałych dwóch kategoriach, aplikacja odnotowała znaczny wzrost. Pandemia zatem podziałała bardzo dobrze na wzrost zainteresowania tym rodzajem mediów społecznościowych. Co więcej, wykorzystanie TikToka było równie dobrze widoczne na profilach wielu marek i firm, które postanowiły się z nim lepiej zapoznać i wykorzystać go do swojej komunikacji marketingowej. Przykładem może tu być eobuwie, które w dość ciekawy sposób reklamują swoje produkty.
@eobuwieJakie plany na weekend? 😎🥰 ##weekend ##transition ##fyp ##dlaciebie ##eobuwie
Czego jeszcze dowiadujemy się z raportu?
Tak naprawdę pozostałe informacje jakie uzyskujemy z raportu, nie powinny nikogo zaskoczyć. Znaczny wzrost bowiem odnotował Zoom, którego wskaźnik pobrań wzrósł o 219 miejsc. Wzrosty odnotowały również inne aplikacje, które służyły do komunikacji i dawały możliwość wideokonferencji. Powód? Pandemia wirusa COVID-19. Ciekawe jest również 10 miejsce, czyli aplikacja Likee z Singapuru. Zajmuje ona wysoką pozycję, nie wchodząc jeszcze na rynek amerykański czy europejski, jak było to zaplanowane na rok 2020. Niestety, w wyniku pandemii planu te zostały przełożone. Specjaliści zaczęli nawet przewidywać, że gdy stanie się dostępna dla wszystkich, zajmie wyższe miejsca i zastąpi inne komunikatory. Nie wyciągałabym aż tak daleko idących wniosków, natomiast rzeczywiście przyszły rok może nam przynieść kolejne zaskoczenia w tym temacie. ;)