
reklama
We wtorek cały świat obiegła informacja dotycząca czegoś większego i lepszego niż kolejny nowy produkt od Apple. W zapowiedziach mogliśmy usłyszeć naprawdę niewiele. Pojawiło się jednak mnóstwo spekulacji w obrębie tego tematu, m.in o zmiany w kadrach czy powstaniu nowego portalu społecznościowego.
Czego dotyczy nowe ogłoszenie?
Nowe ogłoszenie, które pojawiło się w ramach wywiadu Tima Cooka dla CBS, dotyczyło sposobów walki z rasizmem. Projekt ten nosi nazwę REJI. W ten sposób gigant technologiczny chce zwalczyć nierówności społeczne i rasowe w całym kraju, do czego również zmobilizowały go ostatnie wydarzenia w USA, m.in. zabójstwo George’a Floyda.
Dodatkowo, jak czytamy na stronie Apple, zobowiązania te będą kosztowały firmę 100 milionów dolarów. Obejmują one pierwsze w swoim rodzaju centrum edukacyjne dla HBCU oraz Apple Developer Academy w Detroit.
Wielkie ogłoszenie już trwającego projektu?
Po raz pierwszy ta inicjatywa została ogłoszona w czerwcu zeszłego roku. Mowa tu o Racial Equity and Justice Initiative, czyli REJI. Dziś natomiast, światło dzienne ujrzały trzy sposoby, na
Reklama
jakie gigant chce spożytkować przeznaczone na projekt pieniądze:
- Apple podjęło współpracę z firmą Southern Company, aby uruchomić Propel Center. Ma ona od teraz wspierać społeczność HBCU. Koszt tego przedsięwzięcia to 25 milionów dolarów.
- Centrum Detroit ma stać się Akademią Deweloperów. Nie bez przyczyny wybrano akurat tę miejscowość, gdyż właśnie tam znajduje się najwięcej firm zarządzanych przez osoby czarnoskóre. Taki projekt ma pomóc w rozwoju tych firm i pomóc stać się centrum biznesu.
- Apple zainwestuje 35 milionów dolarów w startupy należące do mniejszości rasowych.

Kampus Proper Center, źródło: apple.com
Chociaż sam projekt firmy Apple pojawił się już wcześniej, jego rozwój i kolejne działania mogą cieszyć i powinien. Mowa o nim jest już od jakiegoś czasu, jednak zainteresowanie kwestią mniejszości rasowych może zwrócić uwagę również innych przedsiębiorców. A czarnoskórym biznesmenom pomóc w dalszym rozwoju swoich firm.
Reklama