reklama
Kilka dni temu Instagram poinformował o wprowadzeniu reklam w karcie „Sklep”. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwiej odkrywać nowe produkty oraz marki.
Sklepy na Instagramie
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Instagram wprowadził dedykowaną zakładkę, w ramach której możliwe jest dokonywanie zakupów. Użytkownicy mogą odnajdywać tam najnowsze trendy, przeglądać przedmioty, a marki prezentować swój asortyment. Teraz zdecydowano się na rozszerzenie tej funkcji o reklamy, które będą wyświetlane jako kafelki w głównej zakładce „Sklep”.
Jak to działa?
Treści reklamowe odróżnimy od pozostałych dzięki oznaczeniu, co widać na poniższej grafice. Kliknięcie w reklamę spowoduje przeniesienie do strony danego produktu na Instagramie, gdzie możliwe będzie pozyskanie dodatkowych informacji o nim, obejrzenie jego dodatkowych zdjęć czy innych rzeczy oferowanych przez daną markę.
Użytkownicy mogą także zapisać dany produkt na swojej liście, udostępnić go swoim znajomym, ukryć go lub też zgłosić daną reklamę. Takie rozwiązanie to nowe możliwości prezentacji swoich produktów dla reklamodawców, jak i poznania nowych marek dla użytkowników.
Dostępność reklam
Funkcja reklam w „Sklepie” jest wdrażana w krajach, w których funkcjonuje zakładka zakupowa, co oznacza, że i my możemy jej wypatrywać.