reklama
Po ostatnich ekscesach, Facebook postanowił się nie poddawać. W rezultacie dodał kilka ciekawych rozwiązań dla małych i średnich firm. Wśród nich między innymi znajdziemy możliwość odbycia rozmowy wideo z klientem czy sale audio na żywo.
Pomoc małym i średnim firmom
Na Facebooku pojawi się kilka nowych opcji, ułatwiających małym i średnim firmom komunikację z klientami. Pierwszą z nich jest opcja, która z pewnością znacznie wpłynie na jakość komunikacji, czyli możliwość odbycia rozmowy audio i wideo z konta firmowego.
Do tej pory taka opcja nie była możliwa. Facebook motywował to brakiem chęci klientów do pokazywania się podczas rozmowy wideo z marką. Natomiast rzeczywiście, wiele badań wskazuje na to, że konsumenci dalej chcą rozmawiać z przedstawicielami marki, podczas rozmowy telefonicznej lub audio. Wciąż kontakt z żywym człowiekiem jest bowiem bardziej pożądany. Dlatego gigant mediów społecznościowych postanowił odpowiedzieć na potrzeby społeczności.
Dodatkowo, Facebook postanowił rozszerzyć również opcje dostępne w pokojach audio. Działanie to także skierowane jest do małych i średnich firm.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, małe firmy również będą mogły prowadzić rozmowy live, a tym samym rozmawiać z konsumentami na istotne tematy dotyczące produktu, usług lub społeczności. Dodatkowo, będą one mogły zaprosić swoich znajomych, obserwujących, twórców, a także dowolnego słuchacza do zabrania głosu w konkretnej sprawie.
Kolejna opcja, za pomocą której Facebook chce wspomóc małe firmy, jest udostępnienie im narzędzia do umawiania spotkań.
Narzędzie to jest już rozwijane w obrębie serwisu od kilku miesięcy. Za jego pomocą możemy w łatwy i szybki sposób zaplanować termin spotkania. A ten z kolei, zsynchronizuje się z Kalendarzem Google w czasie rzeczywistym.
I w końcu ostatnim, chociaż nie mniej istotnym narzędziem jest próba zachęcenia użytkowników do większego wsparcia małych firm. Będzie to możliwe za pomocą podpowiedzi Facebooka, za każdym razem gdy ktoś zaangażuje się w reklamę SMB.
Realne wsparcie?
W momencie, gdy większość firm podnosi się po ciężkim czasie pandemii, każde wsparcie tego typu jest niezwykle istotne. Nie zmienia to faktu, że narzędzia te mogą być wykorzystane dobrze jedynie wtedy, gdy będą się one wiązały z kreatywnością firmy. Nie na wszystkie opcje chętnie mogą także zareagować odbiorcy treści produkowanych przez marki. Konsumenci bowiem mogą bać się rozmowy online z kamerą czy chociażby rozmowy w pokojach audio z twórcami marek. Natomiast zawsze warto wiedzieć, że taka możliwość istnieje i można ją wykorzystać. Tym bardziej, biorąc pod uwagę tak dużego gracza wśród osób zajmujących się reklamą, jakim jest jeszcze Facebook. A to, czy marki wykorzystają daną im szansę na rozwój, zależy już tak naprawdę tylko od nich.