
reklama
Priorytetem TikToka jest stworzenie zintegrowanej, kreatywnej i przede wszystkim bezpiecznej społeczności. Platforma opublikowała Raport Egzekwowania Zasad Społeczności, w którym przedstawia działania podjęte w drugim kwartale 2021 roku, mające chronić społeczność TikToka przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.
- Ponad 81,5 milionów filmów wideo zostało usuniętych globalnie w drugim kwartale 2021 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu, co stanowi mniej niż 1% wszystkich przesłanych materiałów wideo.
- 93% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia i 94,1% zanim ktokolwiek je zgłosił. 87,5% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w pierwszym kwartale roku (81,8%) dzięki poprawie systemu wykrywania.
- Ponad 14,8 milionów kont zostało usuniętych za naruszenia Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu. W tym ponad 11 milionów kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich kont na TikToku.
- Ponad 1,8 milionów reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad
i wytycznych dotyczących reklam.
TikTok tworzy bezpieczną przestrzeń dla swojej społeczności
Priorytetem TikToka jest tworzenie bezpiecznego otoczenia, dlatego platforma dokłada starań, by usuwać konta i treści, które naruszają Zasady Społeczności. W okresie od kwietnia do czerwca 2021 r. z tego powodu usunięto ponad 81,5 milionów filmów wideo na całym świecie, co stanowi mniej niż 1% wszystkich opublikowanych wideo. 93% z nich zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia i 94,1% zanim ktokolwiek je zgłosił. 87,5% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w pierwszym kwartale roku (81,8%) dzięki poprawie systemu wykrywania. TikTok stale usprawnia i wprowadza na nowe rynki systemy automatycznego wykrywania i usuwania niektórych kategorii treści naruszających Zasady. W rezultacie za pomocą tej technologii w drugim kwartale roku dokonano prawie 17 milionów usunięć. 14,8 milionów kont zostało usuniętych za naruszenia Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu. W tym ponad 11 milionów kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich kont na TikToku.
Bezpieczeń
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny
Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.
Kup ebook
stwo młodszych użytkowników
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny
Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.
Kup ebookW drugim kwartale bieżącego roku TikTok uruchomił polskie Centrum Bezpieczeństwa odświeżając przy tym poprzednią wersję dostępną do tej pory także na innych rynkach. Centrum Bezpieczeństwa TikToka pozwala rodzicom i opiekunom przyjrzeć się bezpieczeństwu platformy z bliska dzięki nowym filmom wideo, w których zaprezentowano m.in. Zasady Społeczności oraz dostępne dla nich zasoby, w tym Poradnik Opiekuna. W maju TikTok dołączył do Koalicji Technologicznej – organizacji, która działa na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym i nadużyciami w sieci. Poprzez członkostwo w Koalicji TikTok podkreśla, że nie akceptuje na platformie tego typu treści.
Troska o inkluzywność i dobre samopoczucie
Jednym z podstawowych wartości TikToka jest różnorodność oraz inkluzywność. Platforma w drugim kwartale roku wprowadziła narzędzia i wydarzenia mające na celu dbałość o dobrostan społeczności TikToka:
- Wprowadzono nowe metody kontroli, umożliwiające jednoczesne usuwanie lub zgłaszanie wielu komentarzy. Konta, które publikują zastraszające lub negatywne komentarze, mogą być blokowane masowo, nawet do 100 naraz.
- Wydano Przewodnik przeciwdziałania zastraszaniu, umożliwiający rodzinom rozpoznawanie zastraszających wypowiedzi oraz zawierający informacje na temat sposobów przeciwdziałania i szukania pomocy dla ofiar napaści i ich świadkom.
- Zorganizowano globalną kampanię #CreateKindness, w której przygotowano serię kreatywnych filmów mających na celu wzmocnienie świadomości na temat zastraszania i zachęcającą do przyjaznej postawy wobec innych.
W czerwcu TikTok uczcił Miesiąc Dumy kampanią #FreeToBe. Platforma zorganizowała globalne wydarzenie TikTok Pride March, 12-godzinną podróż dookoła świata w celu zebrania funduszy dla organizacji wspierających społeczność LGBTQ+. Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich twórców TikToka, reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”.
Walka z dezinformacją na temat COVID-19
TikTok współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat COVID-19 i szczepionek.
- W drugim kwartale 2021 r. centrum informacyjne COVID-19 odwiedzono ponad 921 milionów razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do 1,8 miliona filmów i obejrzane 11 miliardów razy.
- Ogłoszenia TikTok (PSA) dotyczące hashtagów związanych z COVID-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 18 miliardów razy.
- We współpracy z NowThis uruchomiono również pięcioczęściową serię LIVE o nazwie VIRAL, e celu edukacji na temat technologii stojącej za szczepionkami COVID-19, aby udostępnić rzetelne informacje i zmniejszyć niechęć do szczepień.
- Z okazji Światowego Tygodnia Szczepień zorganizowano edukacyjny LIVE z udziałem Światowej Organizacji Zdrowia oraz kampanię z hashtagiem, która zachęcała ludzi do kreatywnego dzielenia się powodami, dla których się szczepią.
W okresie od kwietnia do czerwca 2021 r. usunięto 2518 filmów wideo, które miały na celu dezinformację. 83% tych filmów usunięto zanim zostały zgłoszone, 87,6% w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,7% zanim zostały wyświetlone.
źródło: informacja prasowa
Reklama