X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook z milionową stratą użytkowników. To pierwszy tak duży spadek giganta

Pojawiło się nowe podsumowanie Mety, z którego wynika, że serwis odnotował duży spadek liczby użytkowników.

Facebook z milionową stratą użytkowników. To pierwszy tak duży spadek gigantaźródło: shutterstock.com

reklama


Taka sytuacja jeszcze nie miała miejsca. Facebook jest z nami już od 18 lat i nigdy wcześniej nie odnotował spadku dziennej liczby aktywnych użytkowników. Teraz zaś wszystko uległo zmianie. Jak przełożyło się to na notowania giełdowe giganta?

Kciuk w dół

Kilka dni temu na blogu Mety pojawiło się zestawienie podsumowujące czwarty kwartał 2021 roku oraz bilans finansowy z całego roku. Jak się okazuje, niektórzy użytkownicy postanowili dać aplikacji kciuka w dół. Według raportu bowiem nastąpił spadek z 1,930 mld do 1,929 mld, czyli dokładnie o milion użytkowników. Co ciekawe, sytuacja ta zmieniła się między trzecim a czwartym kwartałem. Jednak mimo wszystko, biorąc pod uwagę średnią, miesięczną liczbę użytkowników, pozostała ona niezmienna na poziomie 2,9 mld. Warto również dodać, że to pierwsza taka sytuacja w historii serwisu.

Jak się też łatwo domyślić, spadek liczby użytkowników, nie wpłynął pozytywnie na notowania giełdowe Facebooka. Na Wall Street został odnotowany spadek o około 20%.

Co jest powodem?

Tak naprawdę powodów jest kilka. Jednym z nich jest zdecydowanie starzejąca się liczba użytkowników. Facebook nie potrafi przyciągnąć do siebie młodszych osób. A wszystko co czyni w tym kierunku, to jedynie odwzorowywanie opcji z TikToka, które sprawdzają się u konkurencji. Kolejnym powodem może być również to, co dzieje się dookoła Mety. Różne afery, przekręty i maskowanie problemów sprawia, że użytkownicy coraz częściej nie chcą korzystać z medium. Ponadto, coraz więcej mówi się także o tym, aby być offline i użytkownicy rezygnują z tych serwisów, które są dla nich najmniej interesujące. W tym przypadku, najbardziej traci Facebook. Co więcej, jeżeli aplikacja nie wymyśli odpowiedniego, autorskiego pomysłu na zatrzymanie przy sobie aktywnych, dziennych użytkowników, sytuacja ta może się powtórzyć w przyszłości.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail