X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Meta przygotowała nowe sposoby na finansowanie twórców w Metaverse

Rozwój i inwestycja w Metaverse to kluczowe cele, jakie postawiła sobie obecnie Meta. Jednak aby przyspieszyć te działania, istotny jest dobry pomysł na zachęcenie do kreowania wirtualnego świata twórców. Dlatego już niebawem gigant wprowadzi nowe opcje zarabiania na produktach wirtualnych.

Meta przygotowała nowe sposoby na finansowanie twórców w Metaverseźródło: shutterstock.com

reklama


Inwestycja w twórców to pomysł firmy Meta na to, aby przyspieszyć rozwój Metaverse. Dlatego postanowiła wdrożyć dwie nowe opcje finansowania. Ich celem jest zachęcenie ich do zwiększenia wkładu, jaki wnoszą lub dopiero wniosą do wirtualnego świata.

Metaverse i nowe sposoby finansowania twórców

Meta postanowiła znaleźć sposób na to, aby przyciągnąć do siebie większą liczbę użytkowników i twórców. A jak dobrze wiemy, zwłaszcza tych drugich w dzisiejszym spojrzeniu na tworzenie w social mediach, przyciągają pieniądze. Ponadto, im więcej twórców, tym więcej ciekawych i różnorodnych treści. Dlatego gigant technologiczny postanowił rozszerzyć program Horizon Worlds Creator Funding. Został on po raz pierwszy uruchomiony pod koniec zeszłego roku i obecnie jego wartość wynosi 10 milionów dolarów.

Już niebawem zaś, Meta pozwoli zarabiać twórcom na tworzeniu własnych wrażeń w technologii VR. Jak twierdzi gigant, jako pierwsi możliwość zarabiania na Horizon World dostaną szansę twórcy w USA.Dostaną oni premię, uczestnicząc w specjalnych programach, które będą trwały miesiąc. Po tym czasie, do twórców trafi wynagrodzenie za pracę, adekwatne do postępów w realizacji celów. Według Marka Zuckerberga to nie tylko sposób na docenienie pracy twórców, dzięki którym rozwija się świat VR i Metaverse, ale także motywacja dla innych, aby pokazać swoją kreatywność, a tym samym rozszerzyć tę sferę przestrzenną online. A to z kolei, jest motorem napędowym do zaawansowanego rozwoju, na którym przecież zależy gigantowi.

Ale to nie koniec zmian. Meta uruchomi też program pilotażowy, umożliwiający sprzedaż twórcom wirtualnych przedmiotów i efektów w świecie VR. Co dokładnie to oznacza? Twórcy dzięki takiej możliwości, mogliby wytwarzać i sprzedawać akcesoria ze świata mody czy oferować płatny dostęp do swoich produktów lub usług. Wszystko oczywiście za pomocą technologii VR. Tutaj także rodzi się olbrzymie pole możliwości do dystrybucji NFT, które w ostatnim czasie zawojowało sferę online. A gdy tylko rozwinie się Metaverse, do czego dąży Meta, wzrośnie liczba projektów NFT. Nie da się również wykluczyć, że na tę część wirtualnych produktów również olbrzymią uwagę zwraca gigant social mediów. Potwierdzeniem tych słów może być m.in. wprowadzenie ich na Instagrama czy Facebooka.

Czy tego oczekują twórcy i użytkownicy?

I tak, i nie. Ci, których nie interesuje temat wirtualnych dóbr, zapewne nawet nie zauważą tych zmian. Jednak dla twórców, jak i miłośników m.in. projektów NFT, to dosyć ciekawa propozycja oraz zapowiedź tego, w jakim kierunku zmierza Meta. Dodatkowo, to rzeczywiście może się sprawdzić, czego przykładem jest zakup wirtualnych dóbr, np. w grach takich jak Fortnite. A opłata za pracę twórców nie tylko wygeneruje większą liczbę użytkowników, ale także zwiększy zainteresowanie pracami nad Metaverse, a co za tym idzie, przyspieszy prace i wdrożenie. Takie podejście także może wpłynąć na zwiększenie rynku reklam w VR i Metaverse. Chociaż już dziś jesteśmy tego świadkami, w przyszłości może to być standardowe podejście marketerów i reklamodawców.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail