X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter pozwoli na udostępnianie postów tylko wybranej grupie odbiorców

Medium społecznościowe, o którym ostatnio jest dosyć głośno z powodu przejęcia, wprowadzi niebawem zmiany dotyczące prywatności tweetów. Pozwoli ono bowiem kontrolować to, kto zostanie odbiorcą naszego posta.

Twitter pozwoli na udostępnianie postów tylko wybranej grupie odbiorcówźródło: unsplash.com

reklama


Wstępne testy dotyczące udostępniania postów wybranych osobom dobiegły końca. Teraz przyszedł czas na sprawdzenie nowej opcji na żywo, wśród wybranych członków społeczności. W jaki sposób takie tweety zostaną oznaczane? I skąd użytkownicy będą wiedzieć, że danej treści nie mogą przekazywać dalej?

Czym jest Twitter Circle?

Jak sama nazwa wskazuje, Twitter Circle to nic innego jak krąg, do którego wliczają się nasi wybrani znajomi. To właśnie im będziemy mogli udostępniać treści postów, jeżeli zdecydujemy, że nie chcemy aby trafiły one do szerszego grona odbiorców.

W poście zamieszczonym przez medium czytamy kilka znaczących informacji. Pierwszą z nich, jest przede wszystkim możliwość stworzenia grupowego czatu prywatnego za pomocą nowej opcji. Oznacza to możliwość sprawowania kontroli nad tym, do kogo trafiają nasze treści. Kolejną zaś, liczba osób, które do tego kręgu możemy dodać. Twitter ustalił w tym temacie limit nieprzekraczający 150 osób.

Jednak jak rozróżnić tweety dostępne dla wszystkich, od tych dostępnych dla nas? O tym również medium pomyślało. Posty należące do Twitter Circle zostaną bowiem oznaczone zielonym wskaźnikiem

Screen nowej opcji Twitter Circle.

źródło: Twitter.com

Jak się więc łatwo domyślić, Twitter Circle jest rozszerzeniem opcji pozwalającej odpowiadać na tweety wyłącznie obserwatorom.

Kontrowersje wokół nowej opcji

Nowa opcja wydaje się być dobrym rozwiązaniem, umożliwiającym kontakt tylko z wybranymi osobami. Może to być także element ochronny przed niechcianym komentarzami czy wykorzystaniu naszych słów w złym celu. Cieszyć więc powinien fakt pozytywnych wyników testów i przeniesienie ich do badań na żywo. Stąd bowiem już niedaleka droga do wdrożenia opcji na dobre. Z drugiej jednak strony, nie możemy zapominać o tym, że niedawno Elon Musk przejął medium. Biznesman za punkt honoru przyjął to, aby platforma stała się miejscem, gdzie olbrzymie znaczenie ma wolność słowa. Czy zatem nowa opcja będzie zgodna z oczekiwaniami nowego właściciela? Tego nie wie nikt, ale na pewno odpowiedź przyniesie najbliższa przyszłość. A ta, co pokazały poprzednie tygodnie, z Elonem Muskiem za sterem może być naprawdę ciekawa i nieprzewidywalna.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail