reklama
E-commerce i jego popularność ma znaczący wpływ na to, w jaki sposób rozwijają się social media. Użytkownicy bowiem coraz częściej właśnie tam szukają odpowiednich produktów. W celu ułatwienia im tego procesu TikTok dodaje nowe reklamy produktowe. Będzie to ogromna pomoc zarówno dla marek, jak i konsumentów.
Nowe reklamy produktowe
W odpowiedzi na oczekiwania klientów, jak również samych marek, gigant dodał nowe formaty reklamowe, odnoszące się do produktów. Jak twierdzi TikTok, nowe rozwiązania mają być prostsze w obsłudze i odbiorze, a zarazem bardziej zaawansowane i inteligentne niż wcześniejsze propozycje. Wśród tych nowych znajdziemy więc reklamy wideo produktów, reklamy z listą katalogów oraz te podczas transmisji na żywo.
Jak widać na powyższym screenie, formaty zostaną nałożone na ekran wyświetlany użytkownikowi, wraz z oglądanym przez niego filmem. Dzięki temu, marki wraz z twórcami będą mogli lepiej zaprezentować dany produkt widzom.
Czy to na pewno nowość?
Na TikToku, którym może cieszyć się świat, z pewnością tak. Natomiast na rynku chińskim, rozwiązanie to jest dostępne już od jakiegoś czasu. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, ponieważ obecnie taki model robienia zakupów w Chinach jest niezwykle popularny. Teraz TikTok chce sprawdzić, jak nowe opcje sprawdzą się w innych rejonach świata. Tym bardziej że zachodni użytkownicy niekoniecznie chcą widzieć w TikToku coś więcej niż formę wyrażania siebie lub zbiór śmiesznych filmików. Dlatego przed gigantem wiele niewiadomych, ale również wyzwań związanych ze sprzedażą produktów w ten sposób. Musi on przekonać odbiorców, że wkracza w nowy etap i warto zainwestować zarówno czas, jak i pieniądze w to, aby marka mogła sprzedawać więcej, właśnie za pośrednictwem TikToka.