Artykuł sponsorowany
Osoby zajmujące stanowiska wyższego szczebla poszukują możliwości na zapoznanie wartościowych ludzi, którzy mogą być dla nich potrzebni nie tylko w sferze biznesowej, ale również do pozyskiwania wiedzy. Najlepszym miejscem do tego jest portal LinkedIn, na którym swoje konto posiada aż 97% managerów i osób decyzyjnych w firmach. Przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł i dowiedz się jak najlepiej wykorzystać potencjał, jaki daje LinkedIn.
Serwis LinkedIn co to jest?
LinkedIn jest to portal społecznościowy, który skierowany jest dla ludzi aktywnych zawodowo, którzy często zajmują wysokie stanowiska kierownicze lub są osobami decyzyjnymi. Ma on międzynarodowy zasięg i szacuje się, że jest na nim ponad 800 mln osób. Większość z nich jest nastawiona na nawiązywanie nowych znajomości i kontaktów biznesowych.
Portal dostarcza dużo cennych informacji o użytkowniku. Możemy bez problemu sprawdzić, w jakiej firmie obecnie pracuje, jakie zajmuje stanowisko, czym zajmuje się firma użytkownika, czy jakie ma doświadczenie lub co opublikował itp.
Swój profil może tam założyć każdy. Jest to w 100% darmowy portal, a strona sama na bieżąco podpowiada, co jeszcze warto do profilu dodać i jak go uzupełnić, aby był jeszcze bardziej atrakcyjny dla innych użytkowników.
Jak działa serwis LinkedIn?
Na LinkedIn swoboda działań jest praktycznie nieograniczona. Warto jest zaznaczyć, że użytkownicy są dużo bardziej otwarci na nowe znajomości niż np. na Facebooku. LinkedIn na bieżąco podpowiada nam kolejne wartościowe osoby, które możemy znać lub które warto zaprosić do naszej sieci kontaktów. Oczywiście nie ma konieczności, by znać osobiście daną osobę, aby nawiązać z nią kontakt. Wielu użytkowników dąży, aby posiadać jak największą sieć kontaktów, nowe osoby to nowe szanse na nowe doświadczenia. Sam portal daje możliwość na wysyłanie nawet 500 zaproszeń tygodniowo. Pozyskiwanie nowych osób, do naszej sieci, to szansa na pozyskanie nowych klientów i finalizację sprzedaży.
Również specjaliści z Agencji Sales Robots potwierdzają skuteczność LinkedIn w pozyskiwaniu nowych klientów czy inwestorów.
LinkedIn w Polsce — statystyki
W Europie Zachodniej oraz w USA nawet połowa obywateli posiada swoje konto na LinkedIn. Użytkowników w Polsce jest około 4,4 mln, warto zaznaczyć, że ta liczba rośnie praktycznie z miesiąca na miesiąc.
Pamiętaj, że nawet teraz dostęp w jednym miejscu do takiej liczby biznesowych użytkowników może okazać się niezastąpiony. To są nie tylko Twoi przyszli klienci, ale też inwestorzy. Dodatkowo są to ludzie bardziej otwarci na nowe kontakty i szanse biznesowe niż na jakichkolwiek innych serwisach.
Profil prywatny na LinkedIn – co to takiego?
Na LinkedIn można założyć konto firmowe, a także prywatne. Dają one różne możliwości, mają różne zadania, ale w dobry sposób mogą się uzupełniać.
Prywatny profil to wizytówka każdej osoby. Dzięki niemu poszerzasz sieć kontaktów, prezentujesz swoją osobę na różne sposoby, publikujesz wpisy, artykuły, komentujesz inne treści, polecasz i udostępniasz je. To wszystko buduje Twoją pozycję w tym serwisie. Im bardziej aktywny jest Twój profil, tym będzie bardziej wartościowy dla innych użytkowników.
Pamiętaj, że limit znajomych w swojej sieci kontaktów jest bardzo duży, bo wynosi on aż 30 000 osób.
Profil prywatny może być założony przez każdego. Jest to niezwykle proste, a na dodatek darmowe. Portal sam będzie podpowiadał rzeczy, które warto uzupełnić, aby Twój profil był jak najbardziej atrakcyjny dla innych osób.
Profil firmowy na LinkedIn – co to takiego?
Profil firmowy jest jak sama nazwa wskazuje wizytówką Twojej firmy i jest dużo bardziej biernym miejscem. Możesz w ramach niego publikować wpisy czy artykuły, ale zdecydowanie trudniej jest dotrzeć do nowych osób niż w przypadku profilu prywatnego. Mimo małych zasięgów warto taki profil posiadać i prowadzić, bo tworzy on profesjonalny wizerunek Twojej firmy i powoduje, że inwestorzy są dużo bardziej chętni do rozmowy z Tobą.
Sprzedaż na LinkedIn – najważniejsze wiadomości
LinkedIn to idealne miejsce na codzienne budowanie sprzedaży. Na portalu znajdziesz bardzo dużo kadry menadżerskiej oraz osób zajmujących wysokie pozycje w firmach, dzięki czemu to idealne miejsce na sprzedaż swoich produktów czy usług.
Zarówno marketingowcy, jak i handlowcy mogą na LinkedIn znaleźć dla siebie nowych partnerów biznesowych, klientów, a także firmy, z którymi współpracować.
Serwis posiada narzędzie pozwalające jeszcze lepiej wyszukiwać osoby – jest to pakiet Premium Sales Navigator.
LinkedIn daje nam bardzo możliwości do promocji firmy, osoby, produktów czy usług, a także na sprzedaż. Często ta sprzedaż będzie odbywała się samoistnie. Jeśli będziesz prowadzić profil ciekawie, to będzie on wartościowy dla innych użytkowników. Oni z kolei będą chcieli mieć Cię w swojej sieci kontaktów. W ten sposób automatycznie będą zapoznawali się z Twoją osobą, tym co masz do zaoferowania, a to już tylko krótka droga do sprzedaży.
Generowanie wartościowych leadów na LinkedIn
Każdy potrzebuje pozyskiwać nowe leady. Co do tego nie ma wątpliwości. Profile prywatne na LinkedIn mają 3 różne możliwości, do generowania leadów:
- Bezpośrednie prywatne wiadomości – konwersja na poziomie od 5% do 10% – idealne rozwiązanie, aby codziennie docierać do setek potencjalnych klientów. Kontakt bezpośredni daje możliwość bardzo indywidualnego przekazu, co daje dużą skuteczność.
- Zaproszenia do udziału w wydarzeniu – konwersja na poziomie od 10% do 15% – jest to dobry sposób, aby w jednym miejscu przedstawić swoją ofertę wielu osobom. Organizowanie webinarów to cały czas bardzo popularna metoda, a dodatkowo sprawia, że nie ma potrzeby osobnej prezentacji tego samego każdemu z osobny. Wystarczy zrobić to raz.
- Publikowanie postów – bardzo niska konwersja – ciekawe posty powinny zachęcać użytkowników. Prawda jest taka, że to tak się nie dzieje. Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu nowych leadów, to samym publikowaniem będzie Ci bardzo ciężko.
Generowanie leadów jest ważne w każdej firmie, bo przynosi stale nowych potencjalnych klientów, nad którymi możesz dalej pracować np. poprzez wysyłanie im spersonalizowanego przekazu.
Rekrutacja na LinkedIn
Rekrutacja na LinkedIn jest bardzo prosta. Dużą zaletą jest bezpośredni kontakt obu stron (pracownika i pracodawcy). Często wystarczy tylko dobrze uzupełnić profil, zaznaczyć gotowość do zmiany pracy i już mamy szansę na bycie zauważonym. Oczywiście im ciekawszy nasz profil tym stanowimy większą wartość dla pracodawcy. Z drugiej strony rekruter też powinien być aktywny i dobrze prowadzić profil LinkedIn, bo kontaktując się z drugą osobą, reprezentuje on nie tylko siebie, ale przede wszystkim swoją firmę. Jeśli jego profil jest nieaktualny, jest to nieprofesjonalne.
Jak znaleźć pracę na LinkedIn – najprostsze metody
Jeśli szukasz pracy na LinkedIn, to nic nie stoi Ci na przeszkodzie, abyś sam pisał do rekruterów, czy osób decyzyjnych w firmach, które są dla Ciebie ciekawe. Możesz również odpowiadać na już opublikowane ogłoszenia. Możliwości jest dużo i niewiele Cię ogranicza. Nawet jeśli w danej firmie nie ma wolnego miejsca, to nadal możesz się skontaktować z rekruterem. Rozmowa z nim może sprawić, że jeśli tylko będą kogoś poszukiwali, to Ty zostaniesz o tym poinformowany jako pierwszy.
Jak znaleźć pracownika na LinkedIn – najprostsze metody
Tutaj sytuacja jest odwrotna. Będąc rekruterem, możesz spotkać wartościową osobę nawet podczas codziennego przeglądania portalu. Wystarczy się później z nią skontaktować i już masz okazję do pozyskania wartościowego pracownika. Klasyczne wystawienie ogłoszenia również da duży odzew. Jeśli masz dobrze rozbudowaną sieć kontaktów, to wtedy inni użytkownicy mogą udostępniać takie ogłoszenie, co jeszcze bardziej zwiększa jego zasięg.
Cennik LinkedIn – lista płatnych usług na platformie
Założenie konta oraz prowadzenie profilu jest całkowicie bezpłatne. Jest jednak wiele możliwości płatnych, za pomocą których zyskasz dodatkowe możliwości.
- LinkedIn Premium Sales Navigator – najczęściej wybierany dodatkowy pakiet. Pozwala on korzystać z zaawansowanej wyszukiwarki, aby jeszcze lepiej znajdować wartościowe osoby. Będziesz mieć dostęp do takich filtrów jak: poziom w hierarchii w firmie, wielkość zatrudnienia pracodawcy, lokalizacja, branża (416 pozycji), stanowisko oraz wiele innych.
- recruiter — pomaga wyszukiwać kandydatów po ich umiejętnościach.
- career — pomaga w poszukiwaniu pracy.
- business — zestaw kursów o tematyce biznesowej.
Twoje konto na LinkedIn warto traktować jako długoterminową inwestycję. Poszerzaj stale sieć kontaktów, buduj nowe znajomości, publikuj wartościowe treści. Pamiętaj, że LinkedIn w Polsce cały czas dynamicznie rozwija się i stale przybywają nowi użytkownicy. Możliwości biznesowe na tym portalu są praktycznie nieograniczone, więc to idealny moment, by zacząć działać.
Artykuł sponsorowany