Artykuł sponsorowany
Wiele firm coraz chętniej wykorzystuje różnego typu działania marketingowe, aby zwiększyć ruch w swoim e-sklepie. Niestety, popełniają przy tym liczne błędy, które uniemożliwiają realizację spodziewanych celów. Warto wiedzieć, w jaki sposób ich uniknąć oraz gdzie szukać profesjonalnej pomocy w tym zakresie.
Brak poznania swojej grupy docelowej
Podstawę dobrego funkcjonowania sklepu internetowego stanowi poznanie klientów w jak największym stopniu. Niestety, wiele firm nie ma świadomości, że dane zgromadzone w bazach da się wykorzystać w mądry sposób. Jeśli firma nie zrozumie odbiorców, zainwestuje pieniądze w prowadzenie kampanii i działań promocyjnych kierowanych do osób, które i tak nie skorzystają z oferty. Koszty pozyskania klienta będą wyższe, a wiedza na temat dobrych i złych stron przeprowadzonych działań – niewielka. Właśnie dlatego należy poświęcić odpowiednią ilość czasu na zrozumienie i segmentację klientów. Umożliwi to prowadzenie bardziej skutecznych i precyzyjnie ukierunkowanych kampanii.
Brak personalizacji i segmentacji reklam
Klienci sklepów internetowych stają się coraz bardziej doświadczeni i świadomi. Duża liczba reklam jest obecnie dla nich męcząca i przestają oni zwracać na nie uwagę. To zjawisko doczekało się nawet specjalnego określenia – jest nim „ślepota banerowa”. Warto mieć więc na uwadze, że jeśli kampania reklamowa jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców, prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych efektów. Marketing online trzeba prowadzić mądrze. Lepszą opcję stanowi personalizowanie reklam i dostosowywanie kreacji do indywidualnych potrzeb konkretnej grupy klientów. Można w tym celu wykorzystać systemy CRM, które dostarczą przydatnych informacji na temat zainteresowań i upodobań odbiorców.
Zaniedbanie ruchu organicznego
Pozycjonowanie sklepu internetowego to aspekt, którego nie wolno pominąć. Ruch w sklepie internetowym jest w dużej mierze ruchem organicznym, czyli pochodzącym z bezpłatnych wyników wyszukiwań. Właśnie dlatego warto wprowadzać działania takie jak link building, czy budowanie pozycji fraz związanych z działalnością naszego e-sklepu. Agencja marketingowa Reprise posiada dział SEO, który z chęcią pomoże we wdrożeniu profesjonalnych działań. SEO należy do strategii długoterminowych, dlatego należy poświęcić tej kwestii czas i energię w przemyślany sposób. Efekty strategii są widoczne dopiero po upływie pewnego czasu, dlatego trzeba wykazać się cierpliwością. Agencja Reprise pomoże w przyciągnięciu wysokiej jakości ruchu do witryny.
Brak sklepu internetowego w wersji mobile
Mobile marketing jest często pomijany i zaniedbywany przez e-retailerów. Dotyczy to zarówno reklam mobilnych, jak i dostosowywania stron internetowych do potrzeb użytkowników smartfonów czy tabletów. Należy więc wdrożyć rozwiązania mobilne, do których zaliczają się witryny oraz aplikacje umożliwiające szybsze robienie zakupów na urządzeniach mobilnych. Inwestycja ta będzie opłacalna i najpewniej zwróci się w krótkim czasie. Agencje marketingowe, jak agencja Reprise oferują także profesjonalne działania w zakresie mobile marketingu.
Brak monitorowania działań i ich wyników
Jest to jeden z najpoważniejszych błędów, bowiem uniemożliwia wdrożenie bardziej zaawansowanych działań. Dzięki monitorowaniu, analizie i wyciąganiu wniosków można zweryfikować skuteczność założonej strategii, a także zoptymalizować działania i wprowadzić poprawki, co przełoży się na osiągnięcie konkretnych efektów. Nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjną ocenę działań i ich skutków w wielu obszarach, co wiąże się z realnymi korzyściami dla sklepu internetowego.
Artykuł sponsorowany