reklama
TikTok opublikował raport z postępów prac nad zgodnością z ustawą o usługach cyfrowych na terenie Unii Europejskiej (Digital Services Act – DSA – dyrektywa mająca na celu poprawę moderacji na platformach społecznościowych i walkę z nieodpowiednimi treściami), która zacznie obowiązywać od 28 sierpnia br.
W ramach najważniejszych zmian:
- użytkownicy będą mieli więcej możliwości zgłaszania niepożądanych treści (niezgodnych z regulaminem TikToka)
- osoby z Europy, w wieku 13–17 lat, nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam
- korzystający z aplikacji zobaczą powiadomienia dotyczące przyczyny usuniętych treści
- możliwe będzie wyłączenie personalizacji treści – dzięki temu treści będą bardziej różnorodne.
Nowy, łatwiejszy sposób zgłaszania niedozwolonych treści
W nadchodzących tygodniach, użytkownicy z Europy (konkretnie z Europejskiego Obszaru Gospodarczego) otrzymają dodatkową opcję raportowania treści łamiących regulamin platformy, w tym również reklam. Osoba zgłaszająca będzie mogła wybrać powód zgłoszenia z listy kategorii, takich jak: mowa nienawiści, nękanie czy przestępstwa finansowe. TikTok udostępni specjalny przewodnik, który wyjaśni jak definiowane są poszczególne kategorie.
Zgłoszone materiały w pierwszej kolejności zostaną poddane weryfikacji w odniesieniu do Wytycznych Społeczności i w razie ich naruszenia, globalnie usunięte. W przypadku braku jednoznacznej odpowiedzi, zespół moderatorów oraz eksperci prawni ocenią, czy treść narusza prawo w danym kraju i lokalnie zablokuje dostęp do materiału. Zarówno osoba zgłaszająca, jak i osoba, która opublikowała treść zostaną powiadomione o decyzji i jej uzasadnieniu. Możliwe będzie odwołanie się od decyzji.
Szczegóły moderacji treści
Szczegóły systemu rekomendacji
W związku z ustawą DSA, TikTok wkrótce udostępni możliwość wyłączenia personalizacji treści. Po skorzystaniu z tej opcji, w sekcji „Dla Ciebie” oraz „LIVE” będą wyświetlane materiały pochodzące z regionu zamieszkania konkretnego użytkownika oraz z całego świata, a nie tylko te związane z zainteresowaniami.
Wyszukiwarka będzie pokazywała również wyniki złożone z popularnych treści regionalnych i w preferowanym języku. Listy obserwowanych kanałów i znajomych zostaną uszeregowane chronologicznie, a nie na podstawie profilu użytkownika.
Zmiana w spersonalizowanych reklamach
Wypełnianie zobowiązań
TikTok deklaruje, że będzie kontynuował prace nad wypełnianiem zobowiązań wobec regulacji europejskich i wyznaczał branżowe standardy poprzez innowacyjne rozwiązania w zakresie narzędzi oraz współpracę z partnerami, organami regulacyjnymi i prawodawczymi oraz społeczeństwem.
Więcej na temat ustawie o usługach cyfrowych (DSA) można znaleźć na stronie KE: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/digital-services-act-package
źródło: informacja prasowa