reklama
Reklamy świąteczne poruszają serca i wzruszają skuteczniej niż niejedna komedia romantyczna. Nic więc dziwnego, że mimo przebodźcowania kampaniami firm na co dzień, z niecierpliwością czekamy na ich grudniowe wydania.
Poniżej przygotowaliśmy dla Was zestawienie tegorocznych reklam świątecznych, o których jest głośno w 2023 roku na polskim rynku. Mamy nadzieję, że umilą Wam ostatnie chwile przed Świętami.
Allegro – Dom
Tegoroczne zestawienie otwiera kampania Allegro „Dom”. Reklama zwraca uwagę na to, że starsi ludzie chcą czuć się potrzebni, choć z biegiem czasu może się to stawać coraz trudniejszym wyzwaniem. Internauci ciepło przyjęli reklamę, choć w komentarzach z rozrzewnieniem wspominają bożonarodzeniowe kampanie marki z poprzednich lat.
Apart – Prezentami zaczaruj święta
Producent biżuterii po raz pierwszy zasłynął swoją głośną kampanią świąteczną podczas pandemii koronawirusa. Tegoroczna kampania to cztery 16-sekundowe spoty z udziałem ambasadorek marki: Julii Wieniawy, Małgorzaty Sochy, Marii Dębskiej oraz Magdaleny Boczarskiej, która wiosną tego roku została kolejną twarzą marki. Oprócz krótkich, indywidualnych filmów aktorki wystąpiły w czerwonych sukienkach z kokardą we wspólnych 30-sekundowych spotach.
LOTTO – Lotteria Świąteczna
Totalizator Sportowy przygotował szóstą odsłonę grudniowej loterii z nagrodami. Kampania nawiązuje do rodzinnej atmosfery świąt i wspólnej radości z prezentów.
T-Mobile – Coraz bliżej Santa
Sieć komórkowa T-Mobile postawiła na odważną piosenkę w wykonaniu znanych tiktokerów. Bulsjarz, Roksasas i Klaudia Sobótka śpiewają o niewygodnych i niejednokrotnie sprawiających przykrość pytaniach, które padają przy świątecznym stole. Film podsumowuje stwierdzenie, że najlepszym świątecznym prezentem jest wspólnie spędzony czas i rozmowa.
Media Expert – PlayStation 5
W swojej świątecznej kampanii sklep Media Expert postawił na promowanie konkretnego produktu. Rytmiczna piosenka o konsoli PlayStation 5 w odchudzonej o 30% wersji Slim zachęca do wspólnego grania w Święta.
Lidl – Wyjątkowe Święta Bożego Narodzenia
Głównym bohaterem tegorocznego filmu sieci Lidl jest dzielny szop, który dostarcza swojemu sąsiadowi zaginiony, świąteczny prezent. Odwaga zwierzątka sprawia, że mama chłopca zaczyna wierzyć w cuda, a bohater zyskuje niezwykłego przyjaciela. Kampania została przygotowana na wszystkie rynki, na których działa Lidl.
Carrefour – chłopiec i pies Mimi
Spot sklepów Carrefour opowiada o przyjaźni chłopca i psa, we wzruszający sposób przypominając o przemijaniu i tym, jak ważne są w naszym życiu wspólne rytuały.
TK Maxx – Wyjątkowe prezenty
Nie sposób pominąć w tym zestawieniu uroczych zwierzaków z reklamy sklepu TK Maxx. Dość krótki spot przyciąga swoim przewrotnym humorem.
MODIVO – Wspólna celebracja pięknych chwil
W świątecznym filmie multibrand MODIVO postawił na pokazanie eleganckich świątecznych stylizacji. Głównymi bohaterami spotu są właśnie ubrania i duże krzykliwe metki znanych marek, dostępnych w sklepie.
Wedel – Święta z przyjemnością!
Marka Wedel także postawiła na zaprezentowanie w reklamie przede wszystkim swoich produktów. Wpadająca w ucho przeróbka piosenki „Deck in Halls” zachęca do dzielenia się słodkościami w te święta.
Colian
Na ukazanie w reklamie swoich słodyczy i własną adaptację piosenki zdecydowała się też firma Colian, producent takich słodyczy jak Grześki czy Śliwka Nałęczowska. Tym razem na warsztat trafił utwór zespołu Skaldowie.
SFD – Bądź najlepszą wersją siebie
Na uwagę zasługuje tegoroczny spot SFD, który uczy, że aby dać szczęście bliskim, wystarczy być najlepszą wersją siebie. Przy okazje łamie stereotypy i zachęca, by nie oceniać książki po okładce.
Disney – Świąteczne życzenia
Inspiracją do tegorocznego spotu świątecznego Disneya jest film „Życzenie”, który miał swoją premierę w listopadzie. Spot reklamowy opowiada o sześciu rodzinach z całego świata, które łączy wspólne świąteczne życzenia – chęć bycia razem i dzielenia ze sobą pięknych chwil przy świątecznym stole. Kampania została przygotowana dla ponad 50 krajów i wieńczy obchody setnej rocznicy powstania wytwórni.
Orlen – historia firmy
Grupa Orlen wykorzystała świąteczną atmosferę, aby opowiedzieć o zmianach, jakie na przestrzeni lat zaszły w spółce. Bohaterem klipu jest Marek, były pracownik, który opowiada wnukom o swojej pracy.
Tyskie – Przejdźmy na TY przy wspólnym stole
Na koniec reklama, która wywołała ogrom kontrowersji. Marka piwa Tyskie, należąca do Kompanii Piwowarskiej, zdecydowała o wsparciu Banków Żywności pięcioma milionami posiłków. Skojarzenie rodzinnych świąt z alkoholem oburzyło internautów, a sprawa została skierowana do prokuratury, która jednak odmówiła wszczęcia śledztwa. W spocie marki wystąpili Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor.
Tegoroczne świąteczne reklamy nie tylko przyciągnęły uwagę, lecz także zdecydowanie rozpaliły iskrę świątecznej magii w sercach odbiorców.