X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Treści wygenerowane przez AI na Instagramie, Facebooku i Threads otrzymają oznaczenia

Treści wygenerowane przez AI na Instagramie, Facebooku i Threads otrzymają oznaczeniaźródło: about.fb.com

reklama


Od momentu uruchomienia Meta AI fotorealistyczne obrazy stworzone za jego pomocą są oznaczane, tak aby inni użytkownicy wiedzieli, że są wytworzone przez sztuczną inteligencję. A w nadchodzących miesiącach zacznie oznaczać obrazy i zdjęcia publikowane na Facebooku, Instagramie i Threads, jeśli wykryje, że treści zostały wygenerowane przez AI.

Twory AI

Meta współpracuje z partnerami branżowymi w celu uzgodnienia wspólnych standardów technicznych, które sygnalizowałyby, że dana treść publikowana na platformie została stworzona przy użyciu AI. Możliwość wykrycia takich sygnałów pozwoli na oznaczenie obrazów i zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję na Facebooku, Instagramie i Threads. Obecnie firma intensywnie pracuje nad tym rozwiązaniem, aby w kolejnych miesiącach móc wprowadzić je we wszystkich językach wspieranych przez każdą z aplikacji.

W przypadku treści tworzonych przy użyciu Meta AI umieszczane są widoczne znaczniki na obrazach, a także niewidoczne znaki wodne oraz metadane osadzone w plikach graficznych.

Image showing label on AI-generated content

źródło: about.fb.com

Użycie obu oznaczeń zwiększa ich skuteczność i pomaga innym platformom w ich identyfikacji. To ważny aspekt odpowiedzialnego podejścia Mety do budowania generatywnych funkcji AI.

Odkąd treści tworzone przez sztuczną inteligencję pojawiają się w internecie, Meta współpracuje z innymi firmami z branży w ramach organizacji takich jak Partnership on AI (PAI) w celu opracowania wspólnych standardów ich identyfikacji.

Niewidoczne znaczniki stosowane w obrazach Meta AI – metadane IPTC i niewidoczne znaki wodne – są zgodne z najlepszymi praktykami PAI. Meta tworzy wiodące w branży narzędzia, które mogą identyfikować niewidzialne znaczniki na dużą skalę – w szczególności informację o treści „generowane przez sztuczną inteligencję” w standardach technicznych C2PA i IPTC – dzięki czemu możliwe jest oznaczanie obrazów pochodzących z takich źródeł jak Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney i Shutterstock, w czasie, gdy wdrażają one dopiero swoje własne rozwiązania dotyczące dodawania metadanych do obrazów tworzonych przez ich narzędzia.

Specjalne etykiety

Ponadto Meta dodaje funkcję, dzięki której ludzie mogą informować innych, kiedy udostępniają wideo lub audio generowane przez sztuczną inteligencję. Użytkownicy będą zobowiązani do umieszczania specjalnych etykiet na treściach tworzonych przez AI. W tym postach zawierających fotorealistyczne wideo lub realistycznie brzmiący dźwięk, który został stworzony lub zmieniony cyfrowo.

Jeśli utworzone lub zmienione przez AI grafiki, wideo lub audio stwarzają szczególnie wysokie ryzyko istotnego wprowadzenia w błąd opinii publicznej w ważnej sprawie, Meta ma możliwość w razie potrzeby dodać bardziej widoczną etykietę, aby użytkownicy mieli więcej informacji i poznali szerszy kontekst.

A phone showing a flagged image in Facebook.

źródło: about.fb.com

Aby dowiedzieć się więcej na temat oznaczania treści stworzonych przez sztuczną inteligencję AI na platformach Meta i podejścia firmy do tworzenia narzędzi AI, zapraszamy do przeczytania najnowszego postu Nicka Clegga.

źródło: informacja prasowa Meta

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail